"Jesteś lekiem...” zaśpiewała kiedyś Krystyna Prońko w słynnym przeboju z lat 80. Cytat ten jak ulał pasuje do sytuacji Forda
i najnowszej, zaplanowanej na jesień, premiery fiesty. Najnowsze dziecko Forda, chyba najbardziej oczekiwane, ma radykalnie poprawić sprzedaż oraz przywrócić należną tej marce pozycję na polskim rynku.
Naprawdę, jaki jesteś...
Wszystko jednak co nowe jest w pewnym sensie tajemnicą, którą poznajemy z czasem. Tak jest i z nowym fordem fiestą.
Możemy opisać jego walory zewnętrzne. Niewątpliwie ładna karoseria, nowoczesna linia. To już jednak znamy ze zdjęć, które obiegły całą polską prasę motoryzacyjną.
Dwa inteligentne \"jaśki”
Za dopłatą lub w bogatszych kompletacjach można otrzymać poduszki boczne montowane w przednich fotelach oraz kurtynki powietrzne chroniące głowy pasażerów przy bocznym uderzeniu w pojazd.
Poduszki powietrzne to tylko wąski wycinek całego skomplikowanego systemu zapewniającego bezpieczeństwo pasażerom nowej fiesty.
Skorupka po jajku
Nowa fiesta jest przykładem małego samochodu, który przy swych niewielkich gabarytach jest bardzo zwrotny i jednocześnie obszerny wewnątrz. Zdaniem twórców fiesta oferuje dość miejsca dla pięciu pasażerów. Ważne jest też, że zdołano wygospodarować spory, bo 284-litrowy bagażnik, o dobrze zaprojektowanej przestrzeni użytkowej.
Jedzie za rękę
No cóż, na koniec najważniejsze. Ceny nie znamy, ale możemy już dzisiaj poinformować, że nowa fiesta wejdzie na rynek w okolicach września, po salonie paryskim. Czekamy z niecierpliwością.
Osiągi forda fiesty, czyli przegląd wersji silnikowych
Prędkość maks. (km/h) 150 158 168 185 164
Przysp. od 0 do 100 km/h (sek.) 18,9 15,8 13,2 10,6 14,9
Moc max. w KM 58 68 80 100 68
Zużycie paliwa w cyklu miejskim 9 litrów /100 km 8,2 8,2 8,6 9,1 5,3
Jazda poza miastem 5,0 5,0 5,1 5,2 3,7
Średnie zużycie 6,2 6,2 6,4 6,6 4,3