Kiedy w 1998 r. Louis Schweitzer, prezes koncernu Renault, rzucił hasło, by stworzyć samochód za 5 tys. euro, wielu wątpiło w realność tego pomysłu. Wczoraj w Paryżu oficjalnie zaprezentowano taki samochód.
Cena 5 tys. euro odnosi się do Rumunii, i do wersji podstawowej z silnikiem 1,4 l. Kolejna wersja, droższa, posiada motor 1,6 l, w przyszłości diesel 1,5 l dCi. Renault chce rocznie sprzedawać 4 miliony samochodów, w tym 700 tysięcy loganów. Plan ten koncern chce zrealizować do 2010 roku.
Na innych rynkach cena może się różnić ze względu na opłaty celne i podatki.
Logan to auto przestronne, wygodnie mieszczące 5 osób. Jest to pierwsze auto trójbryłowe na wspólnej płycie podłogowej Renaulta i Nissana.
Pierwsze dacie logan zadebiutują na drogach Rumunii we wrześniu. Do Polski trafią pod koniec stycznia. - Za wcześnie mówić o cenie - wyjaśnia Philippe Jombart, prezes Renault Polska. Sprzedaż i obsługę prowadzić będą koncesjonerzy Renaulta. - W przyszłym roku planujemy w Polsce sprzedać kilku tysięcy sztuk - dodaje Jombart.