Ten model może być kolejnym przebojem Peugeota. Jest tylko jeden warunek: Francuzi nie mogą przeholować z ceną nowego 2008. Miejmy nadziej, że nie powtórzy się przypadek modelu 3008, zgrabnego auta, ale zbyt drogiego.
Peugeot zaprezentował nowego 2008. To samochód dla wszystkich, którzy są gotowi na nowe doznania z jazdy – pisze producent. Rzeczywiście auto jest niezwykle miłe dla oka, bardzo przypomina większego brata 3008. Wymiary nowego 2008 są typowe dla SUV-a, a styl przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle innych samochodów.
Nowy 2008 jest bogato wyposażony w najnowocześniejsze technologie z nową generacją Peugeot i-Cockpit 3D. 2008 proponuje również nowe systemy wspomagania prowadzenia.
Kierowcy mają wolność wyboru pomiędzy trzema różnymi rodzajami napędu: elektrycznym, benzynowym i wysokoprężnym. Wyższy poziomu przyjemności prowadzenia zapewnia automatyczna, 8-przełożeniowa skrzynią biegów EAT8 najnowszej generacji. Jest dostępna z niektórymi silnikami.
Oferta silników benzynowych wykorzystuje 3-cylindrowy blok o pojemności 1,2 l PureTech. Najsłabsza jest wersja bazowa, 100-konna z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Mocniejsza 130-konna może być skojarzona z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8. Najmocniejsza „benzyna” ma 155 KM współpracuje z automatyczną skrzynią EAT8 wyłącznie w wersji GT.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 l w dwóch wersjach mocy: BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i BlueHDi 130 KM z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Nowy 2008 zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2019 roku. Niestety cena jest nieznana. Poznamy ją wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek.