Najważniejszy dla zachowania się samochodu na drodze jest debiut nowej konstrukcji podwozia o nazwie ACC, który to skrót oznacza ''Agile Chassis Concept'' (koncepcja zwinnego podwozia). Rozwiązanie to zawiera modyfikacje kilku elementów mechanicznych, dzięki czemu samochód uzyskuje większą zwinność ruchów. Ponadto zmieniono parametry sprężyn i amortyzatorów oraz dodano inne elementy, takie jak silent-bloki (tulejki metalowo-gumowe) o nowej konstrukcji.
W stylizacji przodu auta wyróżnia się specjalnie zaprojektowany zderzak z większymi wlotami powietrza, mającymi ułatwić ''oddychanie'' dwóm chłodnicom powietrza doładowującego. Mały, wystający spoiler u samego dołu podkreśla sportowy charakter leona cupra R.
Wnętrze samochodu dostarczy rajdowcom wszelkich oczekiwanych emocji. Wszystkie elementy wykończeniowe są czarne, począwszy od dywaników po podsufitkę. Białe są tylko tarcze wskaźników na desce rozdzielczej. Przednie fotele zaprojektowane przez firmę Recaro są ozdobione haftowaną na zagłówkach literą ''R'', będącą symbolem marki znajdującym się we wszystkich modelach.