32-letni designer Matthias Wirth nie kryje zadowolenia. Jego koncepcyjny GT X Experimental jest zapowiedzią przyszłych modeli Opla. W miniony piątek mogliśmy go zobaczyć z bliska. Robi wrażenie...
Wprawdzie ten model nigdy nie wejdzie do produkcji, to jednak pokazuje możliwości Opla oraz jego genotyp – niemieckość, przystępność i emocje. Wprawdzie Opel jest teraz częścią francuskiej grupy PSA, to jednak nie odciął się od korzeni.
Zapytacie, po co pisać o samochodzie który nigdy nie wejdzie do produkcji? Odpowiedź jest prosta – tak będą wyglądać samochody za pięć, dziesięć lat. – Do 2024 roku każdy opel będzie mieć elektrycznego odpowiednika – mówi Grzegorz Handzlik, dyrektor Opel Polska.
Wróćmy jednak do naszego bohatera. Opel GT X Experimental to śmiały, 5‑drzwiowy, w pełni elektryczny kompaktowy SUV o długości 4,06 metra i sylwetce coupé, kipiący innowacyjnymi pomysłami. Daje przedsmak tego, jak będą wyglądały przyszłe modele tego producenta. Firma ogłosiła już zamiar dalszego zaostrzania profilu marki przy okazji prezentacji strategicznego planu PACE! w listopadzie 2017 roku.
GT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie pretenduje do miana samochodu w pełni autonomicznego, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować w sytuacji awaryjnej.
Od prądu nie ma ucieczki. Samochody elektryczne za dwa, trzy lata coraz śmielej będą wchodzić na rynek pierwotny i wtórny. Opel i grupa PSA dostrzegają tę tendencję. Dlatego już teraz przedstawia ten model, studyjny, aby zaprezentować swoje kompetencje w tej dziedzinie.
Praca Matthias Wirth nie pójdzie na półkę, bo większość z rozwiązań stylistycznych zostanie zasdtosowana w kolejnej genrracji Opli. – Następna generacja modeli Opla będzie czerpać z GT X. Wiele rozwiązań designerskich pojawi się w nowych modelach – dodaje Grzegorz Handzlik.
Za nowoczesnym wyglądem zewnętrznym nadąża środek. Przestronne wnętrze opla GT X Experimental zaprojektowano według tych samych zasad i poddano wizualnemu oraz cyfrowemu oczyszczeniu. Kabina otoczona panoramiczną szybą łączącą się z przeszklonym dachem oraz bocznymi oknami bez środkowego słupka skrywa liczne innowacje. Szczególną uwagę przyciąga zestaw wskaźników zamknięty w module „Pure Panel”. Jeden panoramiczny ekran wita kierowcę i pokazuje, że typowe dla dzisiejszych samochodów seryjnych deski rozdzielcze pełne wyświetlaczy, przycisków i przełączników mogą wkrótce odejść do lamusa. Kamery zastąpiły lusterek boczne, obraz jest wyświetlany na „Pure Panel”
Cztery fotele wydają się unosić w powietrzu, a z wyjmowanych głośników ulokowanych pod zagłówkami można korzystać także poza samochodem.
GT X Experimental to całkowicie nowe spojrzenie na motoryzację. Koncept Opla pokazuje, w którym kierunku będą rozwijać się samochody z błyskawica na masce. Udany mariaż technologii i dobrego gustu.