Marzec minie w lubelskich salonach pod znakiem wysypu nowości.
Większość z nich jest skierowana do rodzin.
Dacia jak autobus
MCV to coś więcej niż klasyczne kombi. Jak twierdzi producent, dacia w nowej wersji oferuje
7 wygodnych miejsc. Tak jest - siedem. Jest to zatem mała rewolucja na rynku kombi. Ostatni rząd siedzeń jest dostępny za dopłatą.
Dzięki rozstawowi osi, zwiększonemu aż o 27 centymetrów w stosunku do zwykłego logana, MCV oferuje bardzo dużo miejsca. Ale dopiero z tyłu pokazuje, co potrafi. Dwa miejsca trzeciego rzędu oferują dość miejsca nawet osobom o wzroście przekraczającym 180 centymetrów. Dostęp do tego rzędu jest łatwy.
Trzeci rząd siedzeń można usunąć, co znacznie zwiększa przestrzeń ładunkową.
W wersji 5-osobowej bagażnik logana ma 700 litrów pojemności, w wersji 2-osobowej ta pojemność zwiększa się aż
do 2350 litrów. Dodatkowo, w samochodzie zamontowano szereg licznych schowków, umożliwiających schowanie wielu podręcznych szpargałów.
Oferta silnikowa to cztery silniki - trzy benzynowe (1.4 75 KM, 1.6 87 KM i 1.6 16 V 105 KM), jeden diesel (1.5 Dci 68 KM).
Ten praktyczny model
ma także jeszcze jedną istotną cechę. Jest tani. Wersja bazowa z silnikiem 1.4 litra kosztuje 34 150 złotych. Najtańszy model 7-osobowy to wydatek 40 750 złotych. Najdroższy MCV jest wyceniony na 47 550 złotych.
Przedstawiciele Dacii nie ukrywają, że MCV ma być konkurencją dla aut używanych. I faktycznie, jeżeli ktoś przedkłada walory praktyczne
i ekonomiczne nad estetyczne, to MCV jest jak szyty
na miarę.
Picasso C4 dla pięciorga
5-osobową. C4 picasso wyróżnia się oryginalną i dynamiczną sylwetką. Zwarta i opływowa bryła i wyrafinowana stylizacja nowego samochodu może się podobać lub nie (to jest sprawa indywidualna), ale bez wątpienia sprawia, że pojazd wyróżnia się na drodze spośród innych.
Panoramiczna, szerokokątna szyba przednia i szerokie, trójkątne okienka obramowane cienkimi słupkami podkreślają przynależność pojazdu do rodziny visiovanów Citroëna. Tylne słupki, zakryte szybą bocznego tylnego okna, wywołują wrażenie ciągłości przeszklonej powierzchni bocznej i przyczyniają się do opływowego i lekkiego wyglądu linii dachu.
W środku jest bardzo dużo miejsca. Przestronne wnętrze C4 picasso nie zmniejsza pojemności bagażnika. Dla osoby wysokiej przyjemna niespodzianka - klapa otwiera się na tyle wysoko, że nie grozi nam uderzenie o nią głową.
W standardowym i najbardziej znanym układzie, w którym fotele drugiego rzędu są maksymalnie przesunięte do tyłu, pojemność bagażnika pod półką osłaniającą bagaże wynosi 500 litrów.
Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie maksymalna objętość osiąga 1734 litry.
Testowaliśmy samochód posiadający silnik HDi 110, wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP). 16-zaworowy motor o pojemności skokowej 1560 ccm rozwija moc 80 kW (110 KM) i osiąga moment 240 Nm przy prędkości obrotowej 1750 obrotów/min. Moment może zostać zwiększony do 260 Nm dzięki funkcji "overboost”, pozwalającej na chwilowy wzrost ciśnienia doładowania. Jak się wydaje wersja diesla 1,6 jest w pełni wystarczająca do zwykłej, ekonomicznej jazdy.
Poza tym silnikiem w ofercie C4 znajduje się także motor 1.8 127 KM (benzyna), 2.0 143 KM (także benzyna) oraz 2.0 HDI (136 KM).
Cena wersji bazowej zaczyna się od 70 tysięcy złotych. Auto jest dość bogato wyposażone w standardzie. Do sprzedaży wchodzi w marcu
Altea w rozmiarze XL
Nowa altea XL jest o 18,7 centymetra dłuższa od swego pierwowzoru. Logiczną konsekwencją jest więc znacznie większa ilość miejsca w środku auta. W nowym modelu pojemność bagażnika wzrosła do 532 litrów, w porównaniu z 409 litrami w altei. Lecz po przesunięciu tylnych siedzeń o 14 centymetrów do przodu, bagażnik rośnie
do 635 litrów.
Jeśli chodzi o ilość miejsca dla pasażerów, altea XL oferuje wiele ciekawych rozwiązań, takich jak możliwość przesuwania tylnych siedzeń - nie tylko o 14 centymetrów do przodu, o czym już wspominaliśmy powyżej, lecz również o dwa centymetry do tyłu. Rozwiązanie takie daje więcej miejsca pasażerom na tylnej kanapie.
Praktyczność altei XL przejawia się szczególnie w detalach jej wnętrza - przede wszystkim w licznych schowkach rozmieszczonych w całym samochodzie, a także w tak innowacyjnych rozwiązaniach, jak składana jednym ruchem roleta bagażnika, przypominające stosowane w samolotach stoliki dla pasażerów tylnych siedzeń, czy też wspomniana wcześniej regulowana w zakresie 16 centymetrów tylna kanapa.
Pod względem estetycznym
prawdziwym wyróżnikiem altei XL jest tylna część nadwozia. Szczególnie rzucają się w oczy duże tylne światła, które zachodzą na pokrywę bagażnika, dając wygląd solidnego auta z wyższych segmentów rynku. Wyjątkowe są również takie elementy, jak relingi dachowe, które oprócz swej niezaprzeczalnej praktyczności dodają autu rodzinnego charakteru.
Nad bezpieczeństwem czynnym czuwają układy ABS, TCS i ESP z asystentem hamowania. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, altea XL oferuje aż osiem poduszek powietrznych: sześć w standardzie, oraz dwie tylne poduszki boczne jako wyposażenie dodatkowe. Ponadto, altea XL wyposażona jest w inne, podnoszące poziom bezpieczeństwa urządzenia, takie jak trzypunktowe pasy bezpieczeństwa czy też mocowania fotelika dla dziecka typu Isofix.
Altea XL może być napędzana dwoma silnikami benzynowymi: 1.6 (102 KM) i 2.0 FSI (150 KM) - dostępnym jedynie z sześciostopniową przekładnią Tiptronic. Wersje wysokoprężne to dobrze znana jednostka 1.9 TDI (105 KM), 2.0 TDI (140 KM) - z możliwością zastosowania sześciostopniowej przekładni DSG - oraz 2.0 TDI (170 KM), która w Polsce będzie dostępna w późniejszym terminie. Do wyboru są trzy poziomy wyposażenia: reference, stylance oraz sport-up.
We wszystkich, jako wyposażenie standardowe, znajduje się między innymi klimatyzacja, radio MP3 z dodatkowym wejściem dla zewnętrznych źródeł dźwięku i sześcioma głośnikami, układ kontroli ciśnienia w oponach,
16-calowe obręcze kół ze stali, czarne listwy dachowe, tempomat i komputer pokładowy, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, elastyczna roleta bagażnika i fotel kierowcy z regulacją wysokości. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje sześć poduszek powietrznych oraz układy ABS i TCS - oferowane od modelu reference.
- Oczywiście wprowadzimy alteę XL na rynek, organizując dni otwarte 9-11 marca - mówi Piotr Ponikowski, dyrektor zarządzający siecią lubelskich salonów Seat - Euromarketing. - Cena nowego modelu startuje od 63 900 zł, a kończy się na 98 490 zł.