Całkowicie nowy ford fiesta ma wszelkie zadatki, by stać się modelem, który pozwoli amerykańskiej firmie odbudować mocną pozycję na rynku europejskim.
Nowy ford fiesta, który ma trafić do salonów sprzedaży w przyszłym roku, uzupełnia gamę produktów Forda już wcześniej wprowadzonych w innych segmentach rynkowych.
- Posiadanie nowoczesnej rodziny małych samochodów jest podstawowym warunkiem sukcesu każdego europejskiego producenta samochodów osobowych chcącego produkować pojazdy na masową skalę - stwierdził David Thursfield, prezes i dyrektor wykonawczy Ford of Europe.
Nabywca będzie miał do wyboru trzy nowe jednostki napędowe, w których zużycie paliwa ma być średnio o 10 proc. niższe w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji
Całkowitą nowością jest 1,4-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi - jednostka o małych gabarytach i lekkiej konstrukcji, w której szeroko wykorzystano stopy aluminium. Wyposażony w turbodoładowanie i układ wtryskowy common-rail nowej generacji, silnik ten rozwija moc 68 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 160 Nm. Silnik ten szczególnie dobrze sprawdza się jako jednostka napędowa małego samochodu, zapewniając doskonałe własności dynamiczne, bardzo niskie zużycie paliwa oraz wyróżniając się wysoką kulturą pracy.
Ford fiesta będzie dostępny także z nowym silnikiem benzynowym
o dwóch wałkach rozrządu w głowicy - 16-zaworowym Duratec - będącym rozwinięciem jednostki znanej już z forda focus. W nowej fieście silnik ten będzie oferowany w dwóch wersjach - 1,4-litrowej o mocy 80 KM i 1,6-litrowej o mocy 100 KM.
Uzupełnieniem nowej rodziny silników jest 8-zaworowa jednostka Duratec o pojemności 1,3 litra. W zależności od rynku będzie on oferowany w wersji o mocy 58 KM lub 68 KM. Dzięki licznym rozwiązaniom, mającym na celu obniżenie tarcia wewnętrznych podzespołów (przede wszystkim rozrządu), silnik ten charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji i utrzymania.
Nowy ford fiesta trafi do polskich salonów już na początku przyszłego roku.