Silniki i design prosto znad Sekwany, zawieszenie i napęd 4 x 4 z nowego nissana x-trail, produkcja w zakładach Samsunga w Korei.
Renault ma już doświadczenia z napędem na cztery koła. Renault kangoo, czy kiedyś, dawno temu, renault 21 nevada. Czas jednak szybko płynie, a francuski koncern nie ma w portfelu auta z napędem na 4 koła. I nikt tu nie myśli o rasowej terenówce na ramie, którą można do woli brodzić po bagnach.
Raczej chodzi o crossovera, czyli furkę dla Europejczyka, który niekoniecznie zawsze lubi jeździć po twardej nawierzchni, ale także nie jest amatorem upaprania się po pachy w błocie.
Z każdego coś najlepszego
W koleosie zastosowano zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w nowym x-trail.
Pojedzie w każdych warunkach
Zawieszenie koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto ma prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu wynoszące odpowiednio 27 i 31 stopni. Zatem - górek się nie boi. Dla mniej doświadczonych kierowców Renault przygotował elektroniczne systemy ułatwiające ruszanie pod górę i zjazd (samochód sam dobiera siłę hamowania, bez potrzeby operowania pedałem hamulca).
Rozłożenie napędu na przednie i tylne koła następuje automatycznie w zależności od przyczepności. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany po równo na przednią i tylną oś za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła i systemu najnowszej generacji All mode 4 x 4.