Golf VI zadebiutuje w Paryżu. W Europie sprzedaż rozpocznie się w październiku. Cena podstawowego modelu w Niemczech to 16.500 euro.
Szósta generacja jest najcichszym golfem wszechczasów. To jednak nie koniec. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę EU-5, obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent.
Nowy system ESP, zoptymalizowana konstrukcja pozwalająca lepiej chronić pasażerów podczas wypadku, siedem poduszek powietrznych łącznie z chroniącą kolana, specjalne zagłówki zapobiegające urazom głowy, czujnik niezapiętych pasów dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie oraz światła do jazdy dziennej - to elementy wyposażenia standardowego zapewniające maksymalny poziom bezpieczeństwa.
Design - precyzja w nowej formie
Wszystkie kluczowe elementy karoserii zostały ponownie zaprojektowane. - Główne elementy golfa wykonaliśmy od samego początku - wyjaśnia Walter de Silva - Golf jest światową ikoną wśród samochodów. Stylistyka, graficzna forma nowego modelu pozostały całkowicie unikatowe. Jest bardziej ostry i trójwymiarowy niż jego poprzednik. Posiada wyraźniej zdefiniowane linie, krawędzie oraz dobrze dobrane proporcje powierzchni rozjaśnionych i zacienionych.
Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Przez linie poziome zdominowany jest również tył samochodu. Bardzo szerokie tylne światła wyróżniają się spośród innych, szczególnie w nocy. Dzięki czystym, przejrzystym kształtom ujawniają podobieństwo do tylnych lamp Touarega.
Najcichszy golf wszechczasów
Nowy golf charakteryzuje się fantastycznymi właściwościami akustycznymi. Specjalna powłoka przedniej szyby redukuje hałas podczas jazdy. Zastosowano także nowe uszczelnienie drzwi. Boczne lusterka nie tylko wyglądają ładniej, ale przede wszystkim poprawiły się ich własności aerodynamiczne, dzięki czemu znacząco zmniejszony został poziom hałasu wywołanego przez wiatr.
Ponadto wykonano specjalne modyfikacje izolacji silnika, a także wyciszono schowek po stronie pasażera. Bardzo ciche opony i nowe łożyska w silniku również redukują szumy dochodzące z zewnątrz kabiny.
Czas na Common Rail
Po raz pierwszy w golfie zamontowano bardzo ciche silniki diesla Common Rail. Dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom. Zastosowane zostaną silniki o mocach od 90 KM do 170 KM. Początkowo dostępne będą dwie jednostki 2.0 TDI. Jeden o mocy 110 KM, drugi 140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).
Nowe jednostki TDI będą bardzo oszczędne, wersja 110 konna będzie zużywać 4.5 litra paliwa na 100 km, co spowoduje redukcję spalania aż o 0,6 l. Wersja 140 konna będzie pobierać tylko 4.9 l/100km i w tym wypadku także spada zużycie paliwa o ok. 0,7 l/100 km.
Podczas premiery golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 80 KM, 102 KM, 122 KM i 160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane.
Wszystkie wersje nowego Golfa będą mogły być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika będzie można użyć sześcio- lub siedmiobiegowej wersji.