160 tys. młodych Hindusów wyjeżdża rocznie na studia za granicę. Część z nich chce przyciągnąć Politechnika Lubelska. Uczelnia nakręciła teledysk z udziałem indyjskich yotuberów, którym chce się promować na tamtejszym rynku.
Pomysł wyszedł od współpracującej z Politechniką Lubelską indyjskiej agencji rekruterskiej. – Współpracuje ona ze znanymi na tamtym rynku youtuberami i zaproponowała nam, by wypromować naszą uczelnię w ten sposób – mówi dr Celina Handzel z Biura Kształcenia Międzynarodowego PL.
Zdjęcia do teledysku powstają w ten weekend na uczelnianym kampusie, ale też przed Centrum Spotkania Kultur, pod Zamkiem i na Starym Mieście. Przed kamerami występują polscy i zagraniczni studenci oraz członkowie Formacji Tańca Towarzyskiego Gamza. W główne role wcieliło się sześcioro youtuberów z Indii.
– Na wszystkich kanałach w mediach społecznościowych obserwuje ich łącznie ponad 6 mln osób. Z naszej perspektywy to ogromna liczba. Dodatkowym atutem jest to, że ich grupą docelową są młodzi ludzie, którzy dopiero planują czas studiów – tłumaczy przedstawicielka uczelni. I dodaje, że głównym celem projektu jest zachęcenie młodych studentów do studiowania w Lublinie. – Indyjski rynek edukacyjny jest jednym z największych na świecie. Na studia za granicę wyjeżdża rocznie 160 tys. młodych Hindusów. Ta liczba będzie rosnąć. Dziś większość studentów z Indii decyduje się na Stany Zjednoczone, ale coraz popularniejsza staje się również Europa. Obecnie na naszej uczelni studiuje 9 studentów z Indii, ale chcemy, by było ich znacznie więcej – podsumowuje dr Handzel.
Jak pokazują statystyki, jest o co walczyć. – Do 2020 r. w Indiach będzie 40 mln studentów, którzy będą szukać możliwości zdobycia wyższego wykształcenia. Ta populacja znacznie przewyższa dostępną obecnie w Indiach liczbę miejsc na uniwersytetach, dlatego ci młodzi ludzie będą musieli wyjechać za granicę, żeby się kształcić – dodaje dr Pradeep Kumar, prezes Indo-European Education Foundation.
Teledysk w bollywoodkim stylu ma być gotowy w ciągu dwóch tygodni.