Pracownicy małych i średnich firm w większym niż ich starsi koledzy stopniu polegają na słowie pisanym i drukowanym podczas podejmowania decyzji. Potwierdziły to badania opublikowane ostatnio przez Hewlett-Packard.
Badania wykazały także, że pomimo przywiązania do dokumentów papierowych najmłodsza generacja ma najbardziej elastyczne podejście do procesów decyzyjnych.
47 procent ankietowanych z tej grupy wiekowej zawsze lub bardzo często przygotowuje się do podjęcia ważnych decyzji w drodze do lub z pracy (w porównaniu ze średnią dla wszystkich grup wynoszącą 36 procent), 38 procent przeznacza na to czas w weekendy (w porównaniu z ogólną średnią 28 procent), a 17 procent — podczas wakacji (w porównaniu ze średnią 12 procent).
Mimo rozpowszechnienia treści cyfrowych «klasyczne» narzędzia, takie jak teksty pisane lub drukowane, są równie ważne podczas planowania i podejmowania decyzji w małych i średnich firmach.
Z badań wynika, że pracownicy, którzy potrafią podejmować decyzje w sposób najbardziej elastyczny pod względem czasu i miejsca, najczęściej korzystają właśnie z papieru, długopisu i materiałów drukowanych.
Opracowując plany i podejmując decyzje poza biurem, osoby te częściej używają papieru niż laptopów lub urządzeń mobilnych.