6 tysięcy odbiorców straciło wczoraj dostęp do Internetu. W Puławskiej Sieci Telekomunikacyjnej Pulnet doszło do awarii.
Osoby, które mają ustawione automatyczne pobieranie adresów DNS po krótkiej awarii nie powinny mieć problemów z dostępem do sieci. Natomiast abonenci, którzy mieli manualnie wprowadzone adresy powinni je zmienić na: ns1.net.pulawy.pl 82.177.224.2 lub ns2.net.pulawy.pl 82.177.224.3
Abonenci puławskiego monopolisty twierdzą jednak, że to nie pierwsza taka sytuacja, kiedy przez kilka godzin nie ma dostępu do sieci. Na Facebooku oraz na forach internetowych można przeczytać wiele negatywnych komentarzy na temat jakości usług firmy Pulnet.
– Kilka razy w miesiącu dochodzi do awarii. Czasami zdarza się, że są to krótkie, kilkuminutowe przerwy w dostawie Internetu, jednak coraz częściej są to kilkugodzinne awarie. Telefon, który odbierają technicy, milczy. Aby zgłosić usterkę trzeba dzwonić kilkanaście razy i liczyć, że ktoś łaskawie odbierze – narzeka pani Justyna.
Prezes Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej Zenon Golmento twierdzi, że awarie sieci związane są z wymianą okablowania na nowoczesne światłowody. Wymieniane są również switche (przełącznik, urządzenie łączące segmenty sieci komputerowej – red). Zmiany pozwolą na dostarczenie Internetu o prędkości nawet do 100 MB/s
– Obecnie trwają prace na osiedlu Kołłątaja. Tam zdarzają się przerwy w dostępie do Internetu. Jednak staramy się z kilkudniowym wyprzedzeniem wywieszać kartki na klatkach schodowych z informacją, kiedy nie będzie możliwości połączenia się z siecią. Przerwy zazwyczaj nie trwają dłużej niż 2 godziny – dodaje Golmento.
Po remontach na oś. Kołłątaja około 60 proc. sieci pokrywają światłowody. W miejscach, gdzie istnieje nowa instalacja nie dochodzi tak często do awarii. Problemów z Internetem nie powinni mieć mieszkańcy osiedli Niwa, Norwida, Wróblewskiego oraz Sienkiewicza.