Wykonawca drugiego etapu obwodnicy Puław opublikował szereg nowych fotografii lotniczych, które przedstawiają postęp prac na placu budowy drogi ekspresowej nr 12. Jak widać, większość trasy pokrywa już warstwa wiążąca asfaltu. Gotowe są również niemal wszystkie obiekty inżynieryjne. Do zakończenia prac pozostało pół roku.
Tempo prac jest wysokie, bo pracownicy szczecińskiego Energopolu i PRD Zwoleń mają kilka tygodni opóźnienia względem harmonogramu. Żeby zdążyć na czas, muszą maksymalnie wykorzystać sprzyjającą od kilku dni pogodę. Z fotografii, które zostały wykonane w ostatni poniedziałek wynika, że większość trasy pokrywa już tzw. warstwa wiążąca, a niektóre jej fragmenty także ta docelowa-ścieralna. Ekipy budowlane zamontowały już znaczną część barierek energochłonnych, nieźle wyglądają również obiekty inżynieryjne - wiadukty, przepusty i przejście dla zwierząt.
Najmniej zaawansowany wydaje się stan prac w Młynkach, gdzie nadal brakuje poważnej części nasypów po obu stronach wiaduktu, co uniemożliwia zespolenie drogi głównej i położenie kolejnych warstw brakującej nawierzchni. Intensywne prace trwają także na węźle Azoty, które wkrótce czeka zmiana organizacji ruchu. Drogowcy pozbyli się już fragmentu cieszącego się złą sławą zakrętu w ciągu al. 1000-lecia i przygotowują jeden z pasów drogi głównej do przejęcia ruchu z tej ostatniej. Żeby dokończyć drugi pas, aleja będzie musiała (o czym już pisaliśmy), zostać zamknięta.
Z kolei na węźle Michałówka od kilku tygodni kierowcy mogą już korzystać z dwóch rond oraz wiaduktu. Niestety, przy wyjeździe w kierunku Puław nadal mogą spodziewać się ruchy wahadłowego. Cieszy to, że na trasie głównej szybko przybywa nowej nawierzchni. Trochę wolniej posuwają się natomiast prace przy łącznicach. Nienajlepiej wygląda także stan dróg serwisowych, ale to jest obecnie najmniejszy problem. Priorytetem pozostaje trasa główna oraz takie skoordynowanie działań, żeby czas na wykonanie poszczególnych zadań, został wykorzystany w najbardziej efektywny sposób.
Przypominamy, że oficjalnym termiem zakończenia prac pozostaje koniec kwietnia 2018 roku. Cały budowany odcinek ma niecałe 12 kilometrów. Połączy ze sobą pierwszą część ekspresowej obwodnicy Puław z drogą krajową nr 17 umożliwiając wyprowadzenie tranzytu z ul. Żyrzyńskiej i al. 1000-lecia w tym mieście oraz usprawnienie komunikacji pomiędzy Lublinem, Puławami i Radomiem.