Na świdnickim lotnisku co godzinę lądują samoloty pasażerskie. Przywożą turystów, którzy stąd jadą do Lublina lub na Roztocze. W mieście są gładkie, równe ulice, chodniki z kostki i ścieżki rowerowe. To nie pobożne życzenia.
Tak może wyglądać Świdnik za kilkanaście lat.
Od ulicy Spokojnej do drogi krajowej nr 17 wybudowana zostanie ul. Wyszyńskiego. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu wpłynie też budowa ul. Gospodarczej z oświetleniem, kanalizacją sanitarną i deszczową. Kiedy wybudowana zostanie ulica Drewniana, będzie tam świetne miejsce na osiedle domków jednorodzinnych czy bloków. Działki pod domki pojawią się także, kiedy miasto zainwestuje w ulice Wiejską, Spokojną, Widokową, Sosnową, Hryniewicza, Cisową, Cyprysową, Cedrową, Leśną i Orzechową. Natomiast dzięki budowie ul. Nadleśnej pojawią się nie tylko możliwości budowy nowych domów, tam także w przyszłości powstanie strefa obsługująca lotnisko.
Po Świdniku będzie też można jeździć łatwiej i bezpieczniej, bo miasto planuje wybudować ulicę Klonową od Kusocińskiego do Wyszyńskiego, ulicę Krańcową, która połączy gminę Świdnik i Mełgiew, wyremontować ulicę Żwirki i Wigury razem z wiaduktem nad aleją Lotników Polskich, a przy okazji modernizacji węzła komunikacyjnego: Warsztatowa, Szkolna i Lotników Polskich powstanie więcej parkingów. Łatwiej będzie można też zaparkować po przebudowie ulicy Okulickiego i Targowej.
Zmieni się także teren wokół WSK PZL Świdnik, gdzie rozbudowany zostanie park Przemysłowy. Miasto wykupi też i uzbroi teren w strefie przemysłowej przy ul. Armii Krajowej, który teraz należy do Coca-Coli. Dzięki temu znajdą się inwestorzy na ten teren.
To nie wszystko, bo w mieście przybędzie też terenów zielonych i rekreacyjnych, m.in. pomiędzy osiedlami Brzeziny I a Brzeziny II oraz przy ul. Fabrycznej. Kapitalny remont czeka stadion sportowy klubu Avia i boiska przy szkołach. Świdnik będzie także miastem bezpiecznym, bo to co dzieje się na ulicach, będą obserwowały kamery.
Monika Połowska
•Czytaj też sondę obok