

Od 1 października osoby chcące złożyć wniosek o wyrobienie paszportu w Lublinie będą mogły umówić się na wizytę przez telefon. Urzędnicy liczą, że pozwoli to na zmniejszenie kolejek w biurze paszportowym przy ul. Północnej.

O tym, że trzeba tam odstać swoje, można się przekonać zwłaszcza w okresie urlopowym. Często, by zostać obsłużonym, trzeba przyjść wcześnie rano, by pobrać numerek. Zdarzało się, że te kończyły się już o godz. 9.
Rozwiązaniem ma być możliwość rezerwacji telefonicznej. – Docierało do nas wiele sygnałów na temat problemów z wyrobieniem paszportu. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom i usprawnić pracę oddziału – mówi Marek Wieczerzak, rzecznik prasowy wojewody lubelskiego.
Od przyszłego miesiąca na wizytę będzie można umówić się dzwoniąc pod numer telefonu 81 74 77 400. Telefonicznej rezerwacji nie będą wymagały wizyty w punktach paszportowych w Białej Podlaskiej, Chełmie, Zamościu, Puławach i Kraśniku.
