

Wczesnym rankiem zaczynają się ustawiać kolejki do miejskiego Wydziału Komunikacji. Kto przyjdzie przed jego otwarciem, ten może mieć pewność, że zarejestruje samochód. Kto przyjdzie w południe, raczej tego nie załatwi.

– Żona postała w kolejce i nic nie załatwiła, o ósmej rano nie było już numerków – mówi nasz Czytelnik, który poskarżył się wczoraj na pracę Wydziału Komunikacji przy ul. Czechowskiej. – Pierwszy klient, który został obsłużony, zajął tam sobie miejsce o trzeciej rano.
Poranne długie kolejki przy Czechowskiej są ostatnio codziennością. Tym bardziej, że u progu lata zauważalnie przybywa interesantów załatwiających sprawy związane z rejestracją, sprzedażą i kupnem samochodów.
– W ciepłych miesiącach, zwłaszcza w sezonie zbliżających się urlopów i wakacji, znacząco wzrasta liczba kupowanych samochodów – wyjaśnia Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – Jest to zjawisko typowe nie tylko dla Lublina.
Dlaczego Urząd Miasta nie uporał się z tym zjawiskiem?
Ratusz tłumaczy, że nie wszyscy urzędnicy mogą obsługiwać interesantów, bo część pracowników wciąż rozpatruje sprawy przyjęte w czasie, gdy dokumenty wrzucało się do urny wystawionej przed budynkiem. Teraz sprawy załatwia się osobiście, o ile dostanie się numerek.
– W przypadku rejestracji pojazdu urząd jest w stanie obsłużyć określoną liczbę osób, w zakresie pozostałych spraw obsługa mieszkańców odbywa się już na bieżąco – informuje Głazik. Wczoraj przepustowość wydziału ucierpiała przez nieobecność kilku pracowników. – Związaną z kwestiami zdrowotnymi – dodaje.
Stanie w kolejkach jest na razie nieuniknione, bo w Wydziale Komunikacji nie działa wciąż internetowe umawianie wizyt na konkretną godzinę.
– Pod koniec przyszłego tygodnia, by usprawnić obsługę interesantów zostanie przywrócona możliwość internetowej rezerwacji wizyt – zapowiada Głazik, ale od razu zastrzega: – Stanie się to, gdy wydział obsłuży i wyda wszystkie dokumenty, które zostały złożone za pośrednictwem urny.
Dzień Wydziału Komunikacji
Wczoraj pracownicy załatwili:
- 126 spraw związanych z rejestracją pojazdów,
- 62 ze sprzedażą samochodu,
- wydali 148 dowodów rejestracyjnych i 76 praw jazdy,
- wpisali 18 adnotacji i założyli 48 profili kierowcy.
Ogółem wydział załatwił 539 spraw związanych z rejestracją pojazdów i prawami jazdy. Obsłużono też 30 spraw wysłanych pocztą i elektronicznie.
