Ministerstwo dało zielone światło na przebudowę trzech odcinków drogi 74 o łącznej długości 40 km
Obecnie droga krajowa numer 74 od Janowa Lubelskiego do Hrubieszowa tylko na niewielkich fragmentach spełnia wymogi techniczne. Na sporym odcinku obowiązuje ograniczenie nośności do 8 ton. Decyzja ministra budownictwa i infrastruktury otwiera drogę do rozbudowy trasy oraz dostosowaniem nośności do 11,5 tony, czyli dla tirów.
Minister dał zgodę na rozpoczęcie prac przygotowawczych, których finałem będzie remont i rozbudowa drogi na odcinku Zamość - Miączyn. Ten fragment ma być przebudowywany w latach 2020 - 2022. Kolejne, od Klemensowa do Zamościa i od Horyszowa do Hrubieszowa są zaplanowane na lata 2022 - 2024.
Na tych odcinkach drogowcy poszerzą jezdnię do 7 metrów oraz wzmocnią istniejącą konstrukcję nawierzchni drogi. Zostaną także przebudowane skrzyżowania, mosty, chodniki, powstaną ścieżki rowerowe.
Na odcinek Frampol-Gorajec jest już opracowana dokumentacja. Ten fragment trasy czeka teraz na przetarg i rozpoczęcie prac. – Na odcinek od Gorajca do Szczebrzeszyna dokumentacja jest opracowywana – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA Lublin. Oba odcinki będą przystosowane do obsługi 40-tonowych ciężarówek.
Powstanie też obejście Gorajca. Dziś kierowcy muszą się przeciskać krętą drogą wśród zabudowań.
– Na tę obwodnicę czekamy od dawna. Teraz droga przez Gorajec jest niebywale kręta, czasami pod kątem 90 stopni. Drogowcy chcieli wyremontować istniejącą drogę i puścić nią tiry. Mieszkańcy nie zgodzili się na to. Budowa obwodnicy to jedyne wyjście, aby Gorajca nie rozjechały ciężarówki – mówi Edward Polak, wójt gminy Radecznica, na terenie której leży Gorajec.
Drogowcy planują także wyprowadzić „74” z Janowa Lubelskiego. Jest także pomysł na przebudowę wlotu do Szczebrzeszyna i poprowadzenie tej drogi po nowym śladzie w kierunku Klemensowa.
Ma być bezpieczniej
W przyszłym roku, w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, ministerstwo przeznaczy pieniądze na poprawę bezpieczeństwa ruchliwej DK 82, na odc. Łuszczów-Zofiówka. Inwestycja obejmie budowę chodników z dojściami do zatok autobusowych o łącznej długości 880 m, przejść dla pieszych, przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową nr 2000L w kierunku Kijan.