Aż do połowy marca wstrzymane zostały kursy pociągów do dwóch przystanków kolejowych Zamość Starówka i Zamość Wschód otwartych zaledwie 6 miesięcy temu. Skąd taka decyzja?
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
Obsługująca to połączenie spółka Przewozy Regionalne tłumaczy, że pociągi nie miały dogodnego miejsca do zawracania i musiały pokonywać zbędne kilometry dojeżdżając aż do Jarosławca. Przewoźnik przyznaje, że generowało to dodatkowe koszty niewspółmierne do zainteresowania podróżnych odcinkiem Zamość – Zamość Wschód. Spółka twierdzi, że na tym odcinku w pociągu było średnio od 1 do 3 pasażerów.
Od 13 marca zawracanie umożliwić ma szynobusom nowa stacja końcowa budowana przez zarządcę torów, spółkę PKP PLK, w pobliżu przystanku Zamość Wschód. Do tego miejsca wydłużona ma zostać trasa wszystkich pociągów dojeżdżających do miasta. Dopóki miejsce do zawracania nie będzie gotowe, wszystkie składy będą kursować wyłącznie do stacji Zamość.
Nowe przystanki kolejowe oddane do użytku w czerwcu 2015 r. spółka PKP PLK zbudowała za 2 mln zł.