Znika brzydki gmach dworca PKS u zbiegu ulic Hrubieszowskiej, Gminnej i Niepodległości. Na jego miejscu stanie Zintegrowane Centrum Komunikacyjne HopStop.
Dotychczasowy dworzec jest już oficjalnym placem budowy. Tak będzie już do wiosny przyszłego roku. Jak zapewnia inwestor pasażerowie nie odczuwają utrudnień, bo mogą korzystać z kontenerowego dworca tymczasowego.
– To nie tylko stanowiska dla autobusów i plac manewrowy, ale też miejsce, w którym sprawnie obsługiwani będą podróżni. Powstaną tam kasy biletowe, poczekalnie, pomieszczenia biurowe oraz toalety – podkreśla Ewa Zurman, dyrektor ds. rozwoju w Katharsis Development.
Jak będzie wyglądał nowy dworzec PKS w Zamościu? Inwestorzy nie chcą mówić o nim, jako tylko o dworcu. Podkreślają, że zostanie on wkomponowany w zintegrowane centrum komunikacyjno-handlowe o łącznej powierzchni 4 tys. mkw. (Katharsis Development ma w swoim portfelu podobne obiekty handlowe HopStop w Warszawie, Radomiu, Siedlcach, czy Ostrowie Wielkopolskim).
Przy centrum znajdzie się blisko dwustumetrowa „powierzchnia dworcowa”, plac manewrowy oraz 5 stanowisk odjazdowych dla zamojskiego PKS i 10 stanowisk dla przewoźników prywatnych. Nie będzie już też problemów z dojazdem na dworzec, bo obok znajdzie się ogólnodostępny parking naziemny dla 80 aut.
– Dotychczasowy dworzec PKS w Zamościu nie kojarzył się ani z czystością, ani z funkcjonalnością. Nowy obiekt będzie miejscem przyjaznym pasażerom i klientom, którzy zdecydują się na zakupy w towarzyszącej galerii handlowej. Ofertę naszego centrum stworzą m.in.: Neonet, Stokrotka, Rossmann, Pepco, Apteka Dyżurna oraz cukiernia Jutrzenka – informuje Justyna Kojak, Koordynator ds. komercjalizacji w Katharsis Development.
Generalnym wykonawcą Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w Zamościu jest firma BETONOX Construction Sopot Spółka Akcyjna Sp. k. Obiekt ma być gotowy w maju przyszłego roku.