Branża motoryzacyjna minione 12 miesięcy może zaliczyć do udanych. Niestety, prognozy na ten rok nie są już tak dobre.
Nowe marki i inwestycje
Pomimo nie najlepszej aury dla inwestycji, branża motoryzacyjna buduje nowe obiekty. Inwestycje idą w kierunku rozwoju zaplecza technicznego oraz nowych punktów sprzedaży.
Nowe centrum techniczne Seata, powstanie salonu Mazdy, nowy diler Peugeota i Citroëna - to przykłady inwestycji w branży motoryzacyjnej. - Podnoszenie jakości usług serwisowych jest receptą na recesję w naszej branży - mówi Wiesław Wieleba, prezes spółki Euromarketing, przedstawicielstwa marki Seat w Lublinie.
- Dlatego w ubiegłym roku oddaliśmy do użytku nowoczesny serwis blacharsko-lakierniczy wraz z okręgową stacją kontroli pojazdów.
Na rynku rozpoczął działanie nowy diler Peugeota pod sztandarem radomskiej firmy Prasek, subdiler Citroëna w ramach firmy Auto Broker oraz salon Mazdy przy Kraśnickiej w Lublinie. Ten rok również zapowiada się obiecująco. Diler Renault - Carrara - odda do użytku centrum techniczne w Lublinie, szykuje się otwarcie salonu ciężarowego DAF, stawianego w Kalinówce przez krakowską grupę Wanicki. Lubelski diler Mercedesa, Andrzej Lenartowicz, buduje salon z przeznaczeniem wyłącznie dla pojazdów użytkowych.
A na wiosnę ruszy nad Bystrzycą salon BMW.
Lider polskiej sieci Nissana
Na sukces grupy Autoniss pracują cztery salony - własne w Lublinie i Kielcach oraz subdilerskie w Radomiu i Białej Podlaskiej. - W efekcie mamy dużą sprzedaż, a nasza sieć skutecznie rywalizuje nie tylko o klienta indywidualnego, ale także na przetargach w ramach zamówień publicznych - mówi Adam Matejak. Autoniss wygrał przetarg na sprzedaż samochodów policji w Kielcach oraz wyposażył tamtejszy WORD w auta do egzaminowania. - W tym roku, mimo kryzysu, zamierzamy postawić salon w Radomiu. Kto się nie rozwija, ten przegrywa.
Drugi w Europie sprzedawca Toyot
- Mieliśmy do wykonania pięć zadań sprawdzających wiedzę o produkcie i technologii Toyoty, znajomość procedur obsługi klienta, promocji działań Toyoty na rzecz ochrony środowiska oraz wyjątkowe umiejętności sprzedaży na przykładzie trzech modeli
Toyoty - aurisa, aygo i priusa - mówi Mariusz Wójcik, lubelski wicemistrz.
WORD Lublin - jak Bóg przykazał
Nowy budynek wraz z całą infrastrukturą odpowiada w końcu współczesnym wymaganiom. Remont trwał prawie dwa lata i pochłonął 2 miliony sześćset tysięcy złotych. Dziennie w lubelskim WORD składa egzamin 350 osób. - Najważniejsze jest to, że nowy obiekt jest przyjazny dla osób zdających egzamin. Nasza nowa siedziba została tak zaprojektowany, aby osoby podchodzące do egzaminu, czuły się jak najlepiej - mówi Artur Banaszkiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego WORD.