Wielu bialczan zwątpiło w możliwość powodzenia tej inwestycji. Jednak wiceprezes spółki Epit & Korporacja Rozwoju Wschód Zachód, Ryszard Grabas jest pewien, że wkrótce pojawią się optymistyczne wiadomości.Tymczasem rzecznik Agencji Mienia Wojskowego przejmującej obecnie teren lotniska oświadczył, że w jego instytucji nic nie wiadomo o zapowiadanych spotkaniach z Epitem.
Ryszard Grabas wyjaśnia, że jednak istnieje porozumienie jego firmy z AMW. Niedawno w bialskim biurze E & KRWS obradowała komisja robocza z udziałem przedstawicieli krakowskiego oddziału AMW oraz likwidowanej jednostki wojskowej.
- Jeszcze zbyt wcześnie mówić o zasadach przejęcia lotniska. Nie zgadzam się z rzecznikiem AMW jakoby miano nam udostępniać teren dopiero po półrocznym oczekiwaniu na dokumentację. Wcześniej podpisywaliśmy porozumienia o tym, że zachowamy lotniczy charakter obiektu. Kto pokryje koszty długiego okresu przejściowego związane z ochroną i obsługą lotniska - tłumaczy Ryszard Grabas. Podkreśla, że amerykańska korporacja finansowa Delphos International kończy przygotowania do podjęcia decyzji o finansowaniu bialskiej inwestycji. Nie ma, jego zdaniem, mowy o rezygnowaniu z wcześniej zgłoszonych projektów.
- Zakładamy, że rozpoczęcie budowy lotniska nastąpi wiosną - ujawnia R. Grabas. Dodaje, że w tym miesiącu pojawią się wyniki audytu wykonywanego przez Delphos, które pozwolą na określenie dalszych planów. Kończy się szczegółowe weryfikowanie kosztów, doboru partnerów.
W bialskim Urzędzie Miasta dowiadujemy się, że przygotowywane wystąpienie głównego inwestora do wojewody lubelskiego o pozwolenie na budowę cargo musi zostać wzbogacone o dodatkową dokumentację.