To najprawdopodobniej firma Intercor zaprojektuje i wybuduje odcinek autostrady A2 pomiędzy węzłem Łukowisko a miejscowością Swory (gmina Biała Podlaska). To 12,5 –kilometrowa trasa.
GDDKiA wybrała ofertę tej firmy jako najkorzystniejszą Jeśli nie będzie odwołań, to w drugim kwartale tego roku zostanie podpisana umowa.
– Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa około 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu – zaznacza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. – Powstaną też drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – dodaje Tarnowska.
Rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca.
W sumie wpłynęło 7 ofert. Intercor zaproponował 369 mln zł. To o prawie 126 mln zł mniej, niż oszacował inwestor.
Przypomnijmy, że 63–kilometrową trasę z Siedlec do Białej Podlaskiej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła na cztery odcinki.
Pierwszy przetarg rozpisano na 19–kilometrowy fragment z Siedlec do gminy Zbuczyn. – Najniższą ofertę na kwotę 699 894 878,60 zł złożyła firma Strabag – przekazał w styczniu Szymon Piechowiak rzecznik GDDKiA.
Jeśli nie będzie odwołań, drogowy podpiszą umowę z wykonawcą na ten docinek w kwietniu. Firma do grudnia będzie mieć czas na zakończenie prac projektowych i wystąpienie o pozwolenie na budowę. Prace mają potrwać do końca 2024 roku.
Natomiast, jeśli chodzi o zaprojektowanie ostatniego odcinka A2 z Białej Podlaskiej do granicy, to w przetargu wpłynęło 9 ofert. Najtańszą ofertę – 9,8 mln zł złożyła firma Mosty Gdańsk, a najdroższą – 35,5 mln zł – Mosty Katowice. Tymczasem, kosztorys inwestorski to 34,8 mln zł. Zgodnie z planami GDDKiA, umowa ze zwycięzcą przetargu podpisana zostanie w marcu tego roku. Z kolei, dokumentacja ma być gotowa jesienią 2023 roku.