– W 2024 roku pojedziemy autostradą A2 do Białej Podlaskiej– zapowiada minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Właśnie podpisano umowy na zaprojektowanie dwóch kolejnych odcinków o długości 32 kilometrów.
– Budowa autostrady A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej nie była przewidziana w Programie Budowy Dróg Krajowych, aż do jego nowelizacji w 2017 roku. Wówczas zapewniliśmy finansowanie dla tej realizacji – podkreśla minister Adamczyk. – Ma ona ogromne znaczenie dla polskiej gospodarki. Dzięki autostradzie poprawi się ponadto dostępność komunikacyjna Polski wschodniej – dodaje szef resortu.
Podpisane właśnie umowy dotyczą dwóch kolejnych odcinków A2: od miejscowości Malinowiec do rejonu Łukowisko (18 kilometrów), a drugi w województwie lubelskim, pomiędzy Sworami a Białą Podlaską (14 kilometrów).
– Tym samym od początku 2021 roku podpisaliśmy w sumie 10 umów na realizację odcinków o łącznej długości 140 km i wartości blisko 3,9 mld zł – precyzuje Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.
Kierowcy pojadą nową trasą pod koniec 2024 roku. – To twardy news w postaci decyzji o budowie kolejnej części autostrady A2. Województwo lubelskie to brama na Wschód i coraz lepiej skomunikowana ze Wschodem. Przygotowana na wielką wymianę ze Wschodem. Będziemy mieli świetnie skomunikowane przejście w Terespolu. Lubelszczyzna wstaje z kolan jeśli chodzi o układ sieci komunikacyjnej – zaznacza z kolei Jarosław Stawiarski marszałek woj. lubelskiego.
18– kilometrowy odcinek do miejscowości Łukowisko zaprojektuje i wybuduje za 530 mln zł Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Natomiast drugim odcinkiem, do węzła Biała Podlaska zajmie się firma Polaqua. Koszt to 470 mln zł.
Dla 32–kilometrowego odcinka autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią trwa wybór wykonawcy, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie.