Urzędnicy z Międzyrzeca Podlaskiego zareagują na zgłoszenia mieszkańców. Miasto zarejestrowało się na platformie NaprawmyTo.pl. Można tu poskarżyć się na zepsutą latarnię, zalegające śmieci czy zaproponować jakąś obywatelską inicjatywę.
Dzięki aplikacji sygnały trafiają do urzędników, a mieszkańcy na bieżąco otrzymują e-maile z powiadomieniami o postępie w danej sprawie. Trzeba wskazać lokalizację danego problemu, można dodać zdjęcie i kliknąć odpowiednią kategorię, na przykład „przyrodę” czy „bezpieczeństwo”.
– NaprawmyTo.pl jest także narzędziem umożliwiającym obywatelom współdecydowanie o mieście. Każdy mieszkaniec może wprowadzić dowolny pomysł na zmianę otoczenia. To daje nam możliwość dyskutowania o rozwoju miasta – podkreśla Paweł Łysańczuk, zastępca burmistrza miasta.
Na razie mieszkańcy zgłosili kilkanaście alertów. – Wszelkie sygnały dotyczące zaśmiecania miasta, braku oświetlenia, dewastacji i kradzieży mienia będą bardzo pomocne urzędnikom. W zależności od zainteresowania serwisem będziemy poszerzać katalog alertów – zaznacza zastępca burmistrza.
Alerty zgłoszone przez zalogowanych użytkowników pojawiają się na mapce od razu, a te anonimowe podlegają moderacji. Obecnie widać dwie zgłoszone przez mieszkańców sprawy. Jedna dotyczy braku oświetlenia przy ulicy Partyzantów, a druga pomazanej ławki przy ulicy Kaczyńskiego.
NaprawmyTo.pl to kolejne narzędzie, które miasto wykorzystuje do komunikacji z mieszkańcami. – Już od kilku lat funkcjonuje u nas system powiadamiania SMS oraz aplikacja Blisko – przypomina Łysańczuk.