Zarządzanie personelem, coaching, motywowanie pozafinansowe, asertywność, prowadzenie negocjacji - to tylko część rodzajów kursów,
Zanim wybierzesz kurs lub szkolenie, powinieneś stworzyć listę umiejętności, których Ci brakuje, oraz wiedzy i umiejętności specjalistycznych, które będą Ci potrzebne do awansu. Warto zdobyć się na szczerość, zwłaszcza jeżeli na kursy będziesz zapisywał się sam. Wtedy pracodawca nie dowie się, że masz takie, czy inne braki, które przecież i tak zamierzasz nadrobić.
Kolejna rzecz do sprawdzenia to lista szkoleń, które zamierza przeprowadzić Twoja firma. Nie ma sensu ich dublować - wybierz te kursy, które nie są ujęte w planie szkoleń pracodawcy.
Po pierwsze - język obcy
Podstawą jest język angielski, ale ponieważ wiele firm eksportuje swoje towary na wschód, coraz popularniejszy staje się rosyjski. Następne w kolejności są: niemiecki, hiszpański i francuski. Czasem warto poznać języki mniej popularne, np. niderlandzki (Holandia), flamandzki (Belgia), szwedzki - wtedy zwiększysz swoje szanse w polskich przedstawicielstwach dużych firm, które w tych krajach mają swoją siedzibę.
Jeżeli dobrze posługujesz się danym językiem, zapisz się na kursy specjalistyczne, np. angielski w biznesie.
Po drugie - wiedza specjalistyczna
Jest jednak pewne niebezpieczeństwo - jeżeli ukończysz szkolenia ze zbyt wielu odległych od siebie dziedzin, pracodawca odniesie wrażenie, że do końca nie wiesz, co chcesz robić, a zatem nie wiadomo, w czym jesteś najlepszy. Albo szykujesz się do zmiany zawodu, a tym samym pracodawcy. A w pracownika "na wylocie” nikt nie chce inwestować.