

Lubelska spółka Ursus Bus i Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze podpisały wczoraj umowę dotyczącą realizacji zamówienia na rekordową w skali Europy liczbę 47 w pełni elektrycznych autobusów niskopodłogowych.

10 października Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze poinformował o wyborze oferty spółki Ursus Bus na dostarczenie autobusów elektrycznych. Termin pierwszej dostawy przewidziano na 1 lipca 2018 r. Realizacja dostaw powinna nastąpić najpóźniej do końca listopada 2018 r.
Lubelska firma zebrała już zamówienia na elektryczne autobusy – które będą realizowane w przyszłym roku – na kwotę ponad 180 mln zł. Natomiast samo zamówienie, które pochodzi od MZK w Zielonej Górze, opiewa na kwotę 96,5 mln zł.
– Zwycięstwo w tym przetargu jest dla nas niezwykle prestiżowe. Pokazuje nam także, że dwa lata temu obraliśmy słuszną drogę, by produkcję naszych autobusów opierać przede wszystkim o napędy elektryczne. Cieszymy się, że coraz więcej polskich miast stawia na elektromobilność, która pozwala mieszkańcom miast oddychać czystszym powietrzem. Przetarg w Zielonej Górze to największe zamówienie w Europie. Realizując go potwierdzimy swoją wysoką pozycję na europejskim i światowym rynku – mówi Jan Wielgus, wiceprezes Ursus Bus SA.
Projekt jest równie ważny dla przedstawicieli Zielonej Góry. Miasto stawia na bezemisyjny transport publiczny, mając na uwadze zanieczyszczenia produkowane przez pojazdy komunikacji miejskiej z napędem spalinowym. Z drugiej strony tak duża flota autobusów elektrycznych przyniesie w dłuższym czasie spore oszczędności dla budżetu miasta.
– Od wielu miesięcy pracujemy nad projektem związanym ze zmniejszeniem emisji CO2 w mieście. Jednym z naszych sposobów na walkę ze smogiem jest użytkowanie niskoemisyjnych autobusów elektrycznych – powiedział prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki.