Urząd Miasta Chełm wyrasta już niemal na producenta filmowego. Właśnie pracuje z warszawską agencją promocyjną nad scenariuszem kolejnego obrazu o swoim mieście. Główne nagrania będą realizowane podczas tegorocznych Dni Chełma.
– Zamiast standardowego filmu dokumentalnego, chcemy wprowadzić pewną fabułę – mówi Agata Fisz, prezydent Chełma. – Stąd wziął się pomysł na Ducha Bielucha, który wybudzony ze snu opuszcza podziemia, wędruje po mieście i poznaje jego historię i uroki. Zdradzę też, że nie wykluczamy także scen o zabarwieniu humorystycznym.
Nad dokładnym scenariuszem pracuje odpowiedzialne za realizację przedsięwzięcia warszawskie studio filmowe. W przygotowaniach do filmu oraz podczas dni zdjęciowych mają im towarzyszyć urzędnicy z wydziału promocji.
– Podobnie jak przy poprzednich produkcjach zajmiemy się zabezpieczeniem planu filmowego, częściowo kierownictwem produkcji oraz cały czas starać się będziemy podpowiadać ekipie to, co naszym zdaniem najbardziej zasługuje na uwzględnienie w obrazie – mówi Marcin Grel, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą UM.
W rolę głównego bohatera podróżującego po mieście, a obserwowanego przez chełmskiego ducha, wcieli się zawodowy aktor.
– Jeszcze się nie zdecydowaliśmy, komu powierzyć tę rolę – dodaje Grel. – Na pewno nie będzie to osoba z pierwszych stron gazet, gdyż honorarium kilkukrotnie przekroczyłoby budżet naszej produkcji. Ale też nie wybierzemy aktora bez filmowego dorobku.
Chełm jest Coolturalny
Promocyjny reportaż powstanie w ramach projektu "Chełm jest COOLturalny”. Na jego produkcję miasto wyda około 10 tys. zł. Resztę kosztów pokryje Unia Europejska. Film zobaczymy jednak nie wcześniej niż pod koniec tego roku. W produkcji znajdą się relacje z kilku wydarzeń kulturalnych realizowanych w ramach tego samego projektu, w tym również tych zaplanowanych dopiero na jesień. Gotowy film trafi w pierwszej kolejności na chełmski kanał Youtube. Urzędnicy planują także rozesłać go do kilku stacji telewizyjnych oraz do wielu funkcjonujących w Polsce telewizji lokalnych, kablowych i internetowych.