Wyłonienie miejskiego przewoźnika nastąpiło w drodze przetargu ograniczonego. CLA pokonały w przetargu PKS SA.
W ogłoszeniu przetargowym określono warunki uczestnictwa w przetargu. Firmy musiały wykazać się potencjałem technicznym i dobrą sytuacją finansową zapewniającą wykonanie zamówienia oraz spełnić wymogi dotyczące taboru. Oferty złożyły dwie firmy: Chełmskie Linie Autobusowe sp. z o. o. oraz PKS SA w Chełmie. Korzystniejszą pod względem finansowym ofertę zgłosiła PKS, która zaproponowała, iż będzie przewoziła chełmian przez najbliższe trzy lata za ok. 6,26 mln złotych. CLA za tę samą usługę zaproponowało 7,14 mln zł. CLA oprotestowało jednak decyzję komisji o dopuszczeniu do przetargu PKS, twierdząc, iż ta ostatnia nie dysponuje autobusami posiadającymi odpowiednią homologację w ilości niezbędnej do wykonania zamówienia. Komisja przetargowa uznała protest i wykluczyła ofertę PKS z przetargu. Tym samym wybrano ofertę Chełmskich Linii Autobusowych. Wybór okazał się ostateczny, bowiem PKS SA, która mogła w ciągu siedmiu dni (do 26 stycznia) oprotestować decyzję komisji przetargowej wystąpiła już o zwrot wadium, co oznacza automatyczną rezygnację z prawa do protestu. Umowa pomiędzy Urzędem Miasta i CLA zostanie podpisana 1 lutego br.