Centralna Komisja Egzaminacyjna podała dzisiaj wstępne wyniki tegorocznego sprawdzianu szóstoklasistów. Uczniom poszło gorzej niż przed rokiem, ale – jak przyznaje CKE – test był trudniejszy.
Za rozwiązanie sprawdzianu można otrzymać 40 punktów. Średni wynik uczniów w całym kraju to 22,75 pkt. Szóstoklasiści z woj. lubelskiego uzyskali średnio 22,80 pkt. Dla porównania rok temu ich starsi rówieśnicy napisali test średnio na 25,52 pkt. – Tegoroczny zestaw zadań był nieco trudniejszy od ubiegłorocznego – podkreśla Artur Gałęski, p.o. dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. – Uczniowie najwyższe wyniki uzyskali za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność korzystania z informacji, nieźle poradzili sobie z czytaniem i pisaniem, a najsłabiej z zadaniami wymagającymi wykorzystywania posiadanej wiedzy w praktyce 3 kwietnia do sprawdzianu przystąpiło 21 443 uczniów z województwa lubelskiego. – Nie był trudny. Jestem zadowolony – ocenił tuż po wyjściu z testu Mateusz, szóstoklasista z SP nr 21 w Lublinie, który jako pierwszy w swojej szkole skończył pisanie. – Podobały mi się zwłaszcza pytania o filmy. To one były motywem przewodnim pierwszej części sprawdzianu. Z tekście źródłowym uczniowie mogli przeczytać o początkach kinematografii, wynalazkach braci Lumiere i wyższości kina nad telewizją. Potem odpowiadali na pytania dotyczące tekstu. Była też rozprawka, w której należało opisać niespodziankę dla jednego z domowników. Druga część to seria zadań matematycznych – ułamki, równania i geometria. Szczegółowe informacje o wynikach tegorocznego sprawdzianu uczniowie otrzymają w czerwcu. Napisanie testu jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Nie można go nie zdać. Wynik może mieć jednak znaczenie przy przyjęciu do gimnazjum – jeśli ktoś wybiera się do szkoły spoza rejonu, powinien mieć jak najwięcej punktów.