Jutro dziewięciu nastolatków, uczniów szkoły języka angielskiego ABC School of English w Puławach, zaprezentuje w stolicy stworzone przez siebie interaktywne oprogramowanie edukacyjne
Blisko czterdziestoosobowa grupa młodzieży pod okiem nauczycieli oraz specjalistów rzeczywistości wirtualnej przez kilka miesięcy pracowała nad projektem, który opiera się na popularnej grze komputerowej Minecraft. Stworzyli oprogramowanie oparte na trzech mapach inspirowanych słynnymi filmami Disneya: Alicją w Krainie Czarów, Królem Lwem i Piotrusiem Panem. Wszystko po to, by w atrakcyjny sposób zachęcić dzieci i młodzież do nauki angielskiego.
– Wszyscy byliśmy chętni do udziału nad tym projektem – podkreśla Laura Peirs, jedna z autorek programu. – Pracowaliśmy nad nim głównie w domach, ale najważniejsze decyzje podejmowaliśmy na zajęciach. Ważne okazało się podzielenie zadań i odpowiedzialności za poszczególne etapy pracy. Dodatkowo, każdy uczestnik miał nieco inne, mniejsze obowiązki: np. przetłumaczenie naszej strony na język polski. Najczęściej byliśmy konfrontowani z trudnościami natury komunikacyjnej: pojawia się mnóstwo nieuporządkowanych pomysłów, musimy się porozumiewać za pomocą komunikatorów nawet wtedy, kiedy chodzi o skomplikowane i abstrakcyjne problemy. Praca nad takim projektem okazała się niesamowitym doświadczeniem – podkreśla.
– To był świetnie spędzony czas, a świadomość, że naszej małej grupie udało się osiągnąć aż tyle, sprawia że jestem jeszcze bardziej zachwycona efektem końcowym oraz zainteresowaniem, jakie udało nam się ściągnąć że strony gigantów w dziedzinie technologii – dodaje jej koleżanka, Ola Malec. – Uważam, że połączenie klasycznych książek i technologi Mixed Reality to szansa na ogromny krok w rozwoju edukacji. Dzieci będą spędzać czas, grając i ucząc się przez zabawę, a w przyszłości może będą tworzyć własne wersje takich gier
W nowym oprogramowaniu ABC Ed-Tech, gracz zostaje zaproszony do interaktywnej rzeczywistości – buduje nowe światy, jednocześnie szlifując język. W czasie gry uczestnicy stają przed kolejnymi zadaniami z gramatyki angielskiej, czytania i słuchania ze zrozumieniem. Dopóki nie sprostają wyzwaniu, nie będą mogli ruszyć dalej. Kluczem jest koncentracja i motywacja.
Dziewiątka wybranych uczniów zaprezentuje grę podczas konferencji w Warszawie, w której wezmą również udział przedstawiciele Microsoftu, Hewlett Packard oraz największych wydawnictw edukacyjnych do nauki języka angielskiego.