Pierwszy kwadrans to nauka nowych nawyków. Potem już tylko zabawa. Już dziś na iPoda dostępnych jest blisko 2500 gier. A sterujemy nimi za pomocą ruchów iPodem. Sprawdziliśmy, jak to działa.
Wychylaj się
Wybór mamy spory. Gier przybywa z miesiąca na miesiąc, a trafiają tu też specjalne wersje głośnych tytułów konsolowych czy pecetowych z dużych wytwórni (Electronic Arts czy Gameloft): Need For Speed Undercover, The Sims, Spore Origins, Ferrari GT Revolution.
A działa to tak: chcesz skręcić bolidem na torze Formuły 1? Pochylasz iPoda w lewo lub w prawo. Pochylimy do przodu: przyspieszamy. Do tyłu: zwalniamy.
- Taki sposób sterowania jest nie tylko dziecinnie prosty i intuicyjny, ale przede wszystkim bardzo wciągający - przekonuje Paweł Małecki z iSource SA, wyłącznego dystrybutora firmy Apple w Polsce. - Po kilkunastu minutach zabawy użytkownik zamienia się w jeden wielki joystick wiercąc się w miejscu i przechylając na wszystkie strony.
To fakt: zabawa jest przednia.
200 milionów
Nowe tytuły pojawiają się bardzo często. Kosztują kilka; kilkanaście złotych. A wybór nie ogranicza się tylko do wyścigów (choć to one robią największe wrażenie).
W co gramy
Spore Origins - mobilna wersja głośnej gry Willa Wrighta, twórcy SimCity i The Sims. To symulator życia. W grze rozwijamy naszą postać od jednokomórkowca. Musimy zapewnić ochronę przed innymi drapieżnikami, a pochłaniać mniejsze i bezbronne organizmy.
Super Monkey Ball - niby prosta zręcznościówka, ale strasznie wciąga. Sterujemy małpą zamkniętą w przezroczystej kuli, którą należy przeturlać aż do mety. 5 różnych światów, w każdym 11 etapów. Jeden z największych hitów na iPoda.
Labirynth - toczenie kulki przez labirynt pełen dziur-pułapek..
Blue Skies - całkiem rozbudowana pozycja. Wcielamy się w pilota śmigłowca bojowego. Naszym zadaniem jest walka z wrogiem i - uwaga! - ze zmiennymi warunkami pogodowymi, które skutecznie mogą nam uprzykrzyć życie.