Jeżeli spełnią się wszystkie zapowiedzi twórców gier, to nie zostanie wiele czasu na inne rzeczy niż granie.
Akcja Mirror's Edge
Coś nowego, czyli futurystyczny le parkour w totalitarnym społeczeństwie. Bez broni, bez zombie, bez kosmitów, mieczy i szybkich bryk. Czyli bez tego, na czym opiera się 90 proc. wszystkich gier. Pierwsze recenzje są znakomite, a gra zachwyca nie tylko grafiką, ale przede wszystkimi świeżymi pomysłami. Premiera już w styczniu.
b>Mafia 2
Ojciec Chrzestny sterowany myszką. Fantastyczne realia lat 50., mafijne porachunki, niezłe historie, dopracowana mechanika rozgrywki i spora doza życiowego realizmu.
Czesi potrafią robić świetne gry.
F.E.A.R. 2 Project Origin
W 2005 roku na półki sklepowe cichaczem trafiła gra F.E.A.R., strzelanina z pierwszoosobowym widokiem. Zadaniem gracza była walka z oddziałami specjalnymi i siłami nadprzyrodzonymi. Brzmi głupio? Brzmi, ale gra do dziś szokuje grywalnością, pomysłowością w straszeniu i świetną inteligencją przeciwników. W dwójce ma być to samo, tylko więcej. I chyba dobrze, że nikt niczego nie zmienia na siłę.
Deus Ex3
Tytuł legenda i chyba jedyne udane połączenie strzelaniny z RPG. "Jedynka” oferowała dobrą i niebanalną historię, swobodę, ciekawy świat gry i świetne połączenie mechaniki RPG (statystyki i umiejętności) z naszą zręcznością w operowaniu myszą. Kolejne części były coraz słabsze. Nowa ma być powrotem do korzeni.
Bioshock 2
Nie dość, że gra była genialna, to jeszcze stworzona przez Kena Levine'a wizja podwodnego miasta zbudowanego przez szalonego naukowca w stylu art deco była dziełem sztuki. Do tego niesamowite historie mieszkańców Rapture, które odkrywaliśmy na starych nagraniach. Jak dla mnie jedna z trzech najlepszych gier, w jakie grałem. Dwójka musi się udać.
Diablo III
A co tu tłumaczyć?
Operation Flashpoint 2
Znów czeski wynalazek, który trafił jednak w anglosaskie ręce. Stąd wiadomo już, że ten symulator współczesnego pola walki będzie nieco prostszy od poprzedniczki i bardziej filmowy. Może to nieco zasmucić fanów gry, ale pierwsze grafiki i trailery robią piorunujące wrażenie.
ARMA 2
Czesi nie zasypiają jednak gruszek w popiele i po stracie praw do marki robią dalszy ciąg swojego symulatora (a na podstawie jedynki zrobiono programy, z których korzysta m.in. amerykańska armia). Już wiadomo, że postawiono na realizm (planowanie i ukrywanie się to jedyna szansa na przeżycie. W grze, jak na prawdziwej wojnie, ginie się często od jednego strzału, który pada nie wiadomo skąd).
Splinter cell: conviction
Przygód superszpiega z osobowością ciąg dalszy. Sam Fisher to jedna z najfajniejszych postaci w grach, a gadżety miał zawsze lepsze niż Bond. Zazwyczaj chodziło o pozostawanie "niewidzialnym” i ciche eliminowanie przeciwników, których zazwyczaj nie można było (albo nie należało) zabijać. W Conviction ma się sporo zmienić, tylko na razie nie bardzo wiadomo co. Niemal rok temu prawie gotową grę wyrzucono do kosza, a programiści zabrali się do roboty od nowa.
RPG
Alpha Protocol
Koniec wycinania orków mieczem i rzucania czarów. To ma być szpiegowskie RPG osadzone we współczesnych nam czasach. Ma to być właściwie coś w stylu "Tożsamości Bourne'a”, tyle, że z większym naciskiem na fabułę, a nie na strzelanie do wszystkiego co popadnie. Grę robi Obsidian (Neverwinter Nights 2), co rokuje dobrze.
Dragon Age: Początek
A to nowa produkcja Bioware, co rokuje jeszcze lepiej (Baldour's GAte, KOToR). Czego się spodziewać? Klasyka - świat utrzymany w klimatach fantasy (magia i miecz) z porządną bazą fabularną, dziesiątkami postaci niezależnych, zadań pobocznych, etc. Mówiąc krótko, ma to być prawdziwe RPG, a nie coś w stylu Mass Effect.
Strategie
Starcraft 2
W jedynkę wciąż gra pół Korei Południowej i paręeset tysięcy ludzi w reszcie świata. Ta kilkunastoletnia gra wciąż jest wzorem dla wielu nowych pozycji. I jest szansa, że z "dwójką” będzie podobnie.
King's Bounty: Wojownicza Księżniczka
Dodatek do jednej z dwóch gier, które w ogóle zbiżyły się poziomem grywalności i frajdy z rozgrywki do niezapomnianych Heroes Might & Magic III. Nowa kampania, nowa bohaterka, nowe stowry do pobicia/zwerbowania.
Disciples III: Reneissance
A to drugi tytuł, który może się równać z "hirołsami”. Strategia turowa w klimatach dark fantasy; bardzo mroczna i bardzo unowocześniona w stosunku do przodków.
W turach zarządzamy własnym państwem (gospodarka, szpiegostwo, polityka, dyplomacja, religia, etc), a w czasie rzeczywistym przenosimy się na pole walki, gdzie dowodzimy tysiącami wojaków. Kolejne tytuły z serii Total War zawsze były chwalone przez graczy, zawsze wymagały wysiłku intelektualnego i zawsze dawały satysfakcje po zwycięstwie. Tu będzie podobnie, tyle, że przeniesiemy się w XVIII wiek, a spora część bitew będzie toczyć się na wodzie.
Dawn of War 2
Figurkowego Warhammera 40 000 w rzeczywistości wirtualnej ciąg dalszy. Wojny kosmicznych marines z Tyranidami i Orkami to jedyna gra, która może się okazać lepsza od Starcraft II. Fani obu tytułów już prowadzą swoje "bitwy” na forach internetowych.