Jedna gra, a do wyboru RTS lub RTS. Takie połączenie proponują Czesi z Bohemia Interactive. Silica juz wkrótce trafi do Steam Early Access.
Czeskie studio Bohemia Interactive znane jest przede wszystkim z serii symulatorów współczesnego pola walki: ARMA. Ale tym razem ma dla graczy inną propozycję: nietypowe połączenie RTS/FPS.
W grze Silica możemy wybrać między trybem RTS, a trybem FPS, gdzie jako żołnierz piechoty kontrolujemy jednostki i pojazdy wraz z ich arsenałem.
Niezależnie od trybu, misja jest jedna: na pozornie jałowej planecie trzeba znaleźć i zebrać Balterium, pierwiastek o ogromnym potencjale.
Silica to pierwszy tytuł zrodzony w Bohemia Incubator; nowej wytwórni Bohemia Interactive, której celem jest pomoc twórcom gier indie w rozwoju i przedstawieniu ich wymarzonych gier globalnej publiczności. Silica była w większości rozwijana przez jednego dewelopera, Martina „Drama” Melichárka.
W trybie FPS będziemy oczywiście walczyć: pieszo lub korzystając z dostępnych pojazdów. Na tych, którzy wolą dowodzić swoimi siłami z daleka, czeka rola dowódcy na względnie bezpiecznej orbicie. Tu będziemy budować bazy, rozmieszczać struktury obronne i tworzyć kolejne jednostki.
Strategia to flagowy tryb gry w Silica. W tym trybie gracze walczą o dominację, budując, zbierając plony i uderzając w przeciwnika. Tryb strategii płynnie łączy elementy RTS i FPS i jest grywalny w dowolnej kombinacji, aż do 3-stronnego konfliktu między frakcjami. Tryb Prospector pełni rolę samouczka dla Silica. Jest on oferowany jako FPS, który może być rozgrywany w trybie single lub multiplayer. Trzeci tryb to Arena: tu gracze wybierają swoją ulubioną jednostkę i stają do walki w FPS-ie free-for-all.
Gra już wkrótce trafi do Steam Early Access.
A tak prezentuje się to wszystko na zwiastunie: