Do 2008 roku na świecie sprzedano 100 milionów gier z The Sims w tytule. The Sims 2 tylko w Polsce sprzedała się milionie sztuk. Teraz te wszystkie rekordy się zmienią, bo na rynek trafią Simy na konsole.
I rzeczywiście pierwsze opinie i recenzje są bardzo dobre. Oprócz tego, co znamy z wersji PC-towej (niezwykle rozbudowany moduł tworzenia Sima i przedmiotów, swoboda rozgrywki, etc), wersja konsolowa wzbogaciła się o kilka elementów. Jak na jednym z pokazów gry tłumaczyli twórcy, gracze konsolowi nie lubią zbyt dużej swobody. Muszą wiedzieć, co mają robić, gdzie iść i co nacisnąć. A 15 minut bez akcji to dla nich stanowczo za dużo.
Za to zdobywa się punkty karmy, a to jest największa nowość w konsolowych Simach.
Tak jak w przypadku wersji PC, tak i na konsolach gracze mają możliwość projektowania, budowania i pobierania obiektów stworzonych przez innych.
Premiera gry Sims 3 na konsole: 28 października (tylko wersja na Playstation 3 ma polską wersję językową).