![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Aleksandra Szwed i Piotr Fronczewski w trakcie prac nad polską wersją językową gry Torment: Tides of Numenera<br />](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2016/2016-12/6f84c63ca1c861302170c2c88eef85f2.jpg)
Kogo jeszcze usłyszymy w drużynie, którą należy zebrać przed wyruszeniem w drogę w grze Torment: Tides of Numenera?
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Piotr Fronczewski dla graczy to przede wszystkim pamiętne role z serii Baldur's Gate. Aktor pracował później przy wielu innych tytułach, zawsze gwarantując najwyższy poziom: Niverwinter Nights 2, Dragon Age: Początek, The Elder Scrolls V: Skyrim...
Tym razem usłyszymy go w roli narratora w Torment: Tides of Numenera. Natomiast Aleksandra Szwed wciela się w rolę Matkiny, zaś Andrzej Blumenfeld użyczył swojego głosu Aligernowi.
- Torment: Tides od Numenera to produkcja stworzona w klimacie największych i najważniejszych gier RPG, będąca duchowym spadkobiercą Planescape Torment. Kładzie główny nacisk na snucie rozbudowanej stawiającej mnóstwo pytań historii i przedstawieniu głębokich postaci - komentuje w informacji prasowej Anna Łada-Grodzicka z Wydawnictwa Techland, polskiego i światowego wydawcy gry. - Złota era RPG w Polsce kojarzy się z Piotrem Fronczewskim i jego kultową kwestią o drużynie, którą należy zebrać przed wyruszeniem w drogę. W rolę narratora nie mógł zatem wcielić się nikt inny. Aleksandra Szwed i Andrzej Blumenfeld również byli naturalnym wyborem. To aktorzy którzy idealnie odnajdują się w tym swoistym teatrze wyobraźni.
Polski dubbing powstał w warszawskim studiu PRL specjalizującym się w dubbingowaniu filmów i gier. Pracy było sporo, bo cała polska lokalizacja to półtora miliona słów. A wyglądało to mniej więcej tak:
Kiedy usłyszymy efekty?
28 lutego, bo na ten dzień zaplanowano premierę Torment: Tides of Numenera na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Czego możemy się spodziewać po samej grze?
Uniwersum zostało stworzone przez legendę gier fabularnych, Monte Cooka. To Ziemia za miliard lat. Przez te lata powstawały i upadały kolejne cywilizacje, a dokładnie osiem. Stąd też akcja gry rozgrywa się w Dziewiątym Świecie.
Po wcześniejszych cywilizacjach zostały Numenery, tajemnicze maszyny, dzięki którym obecnie żyjący mogą przetrwać. Twórcy - czyli studio inXile Entertainment załozone przez Briana Fargo - zapowiadają, że Dziewiąty Świat będzie zamieszkany przez wiele osobliwych stworzeń i istot; łącznie z podróżnikami z innych wymiarów.
A w trakcie naszej podróży trafimy do niezwykłych lokacji.
Zapowiadają też, że będzie to niebezpieczny świat pełen różnych ras, frakcji i kultów.