

Ten atleta nazywa się i30 N Project C. Jest lżejszy, niższy, a dynamiczny wygląd wywoła uśmiech na twarzy najbardziej wymagającego kierowcy. Tak Hyundai chce trafić do ludzi napędzanych adrenaliną.

i30 N Project C jest o 50 kilogramów (dokładnie 50,004 kg) lżejszy od hyundaia i30 hatchback N, został również obniżony o 6 mm, dzięki czemu dostarczy jeszcze więcej wrażeń z jazdy.
i30 N powstał na bazie i30 hatchback, jednak został opracowany całkowicie od podstaw. Zastosowano widoczne elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryte są bezbarwnym lakierem, aby podkreślić sploty włókien węglowych. Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska, oraz progi ze znaczkiem N wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami.
Moc samochodu wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm podobnie jak i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.
Dzięki zastosowanie krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N project C ma mniejszy o 6 mm prześwit, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Wszystkie tryby jazdy zostały specjalnie skalibrowane dla wersji project C, a tryby sport oraz n zapewniają kierowcom lepsze bezpośrednie sprzężenie zwrotne oraz jeszcze lepszy efekt z jazdy. Niezwykle dynamiczny tryb N w tym przypadku został zaprojektowany tak, aby zapewnić jak największą zwinność i przewidywalność podczas jazdy torowej.
N Project C można rozpoznać po plakietce z indywidualnym numerem egzemplarza we wnętrzu po stronie pasażera, która podkreśla ekskluzywność edycji specjalnej. Project C został pokryty matowym szarym lakierem, a widoczne części z włókna węglowego błyszczącym lakierem bezbarwnym.
