Zniszczona ławka, połamany chodnik czy odwrócony znak – na takie sygnały od mieszkańców czekają miejscy urzędnicy.
– Czekamy na informacje np. o zgiętych lub odwróconych znakach drogowych, połamanym chodniku czy nieporządku w miejscach publicznych. Mile widziane będą także dołączone do e-maila zdjęcia. Informacje przekazywane będą na bieżąco pracownikom urzędu odpowiedzialnym za konkretną kwestię – mówi Grzegorz Kuczyński, rzecznik prasowy łęczyńskiego Ratusza.
Mieszkańcy mają mieszane uczucia. – Pomysł przypadł mi do gustu, bo często widzimy efekty działania wandali, szczególnie po weekendzie. To jest prosty i szybki sposób komunikacji z urzędem – mówi Daniel Kozłowski.
– Nie każdy ma dostęp do Internetu. Pomysł dobry, ale osobiście wolę sam podejść do urzędu i zgłosić problem, bo nie mam komputera – mówi Zdzisław Malczuk, emeryt z Łęcznej.
Jednak urząd liczy na nowy kanał komunikacji. – Sygnały e-mailowe mogące usprawnić prace miejskich służb są dla nas bardzo cenne. Mieszkańcy niejednokrotnie mogą wcześniej dostrzec jakieś nieprawidłowości i nam je zgłosić. Ta skrzynka pocztowa jest odpowiedzią na takie potrzeby – mówi Teodor Kosiarski, burmistrz Łęcznej.
Urząd zastrzega, że nie wszystkie sprawy będą podjęte. – Przy zgłoszeniach prosimy brać pod uwagę fakt, że nie wszystkie tereny i drogi są własnością gminy, w związku z tym w niektórych przypadkach będziemy informować, gdzie należy skierować swoje uwagi – dodaje Grzegorz Kuczyński.
Adres e-mailowy, na który należy zgłaszać uwagi to: usterka@um.leczna.pl. E-maile odczytywane będą w godzinach pracy urzędu.
– Skrzynka służy jedynie do zgłaszania spraw mniejszej wagi, niezagrażających bezpośrednio życiu i zdrowiu, niewymagających natychmiastowej reakcji. W sprawach nagłych należy kontaktować się z odpowiednimi służbami, np. strażą pożarną czy pogotowiem energetycznym – kończy Kuczyński.