Zrobiono pierwszy krok do budowy obwodnicy Łęcznej. Dzisiaj podpisano program inwestycji dla jej budowy w ramach drogi krajowej nr 82. Nowa droga powstanie w latach 2027–2029.
Projekt przewiduje budowę nowego odcinka drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). – Zbudowane zostaną wiadukty, mosty, skrzyżowania jednopoziomowe, drogi niższych kategorii zapewniające obsługę terenów przyległych do DK82, a także m.in. zatoki autobusowe, oświetlenie oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Podpisanie programu to pierwszy krok w procesie inwestycyjnym. Kolejny to opracowanie dokumentacji w zakresie studium korytarzowego, potem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz uzyskanie decyzji środowiskowej.
– A to oznacza to, że dokładny przebieg drogi nie został jeszcze ustalony – dodaje Minkiewicz.
Jak zwykle przy takiej okazji nie zabrakło polityków. W Łęcznej pojawił się wiceminister infrastruktury Rafał Weber oraz wiceminister aktywów państwowych Artur Soboń.
Podstawowym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Inwestycja pozytywnie wpłynie także na przepustowość z Lublina w kierunku kopalni węgla Bogdanka, Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego, Poleskiego Parku Narodowego i Włodawy. Inwestycja jest planowana do realizacji w latach 2027–2029.
Znacznie wcześniej, bo już w przyszłym roku, kierowcy pojadą po nowym moście nad Wieprzem w Łęcznej. Przeprawa przez rzekę powstanie w miejscu obecnego mostu, zbudowanego w 1966 roku. Nowy obiekt będzie miał nośność 50 ton, czyli o 20 ton więcej niż obecny. Powstaną jezdnie z dwoma pasami ruchu i chodniki po obu stronach. Realizację tego przedsięwzięcia przewidziano na lata 2020–2021.