Strabag zaprojektuje i wybuduje kolejny fragment S19 via Carpatia. Pojedziemy nim w 2025 roku. Podatnicy zapłacą za to 393 mln zł.
W przetargu wpłynęło dziewięć ofert – informuje Generalne Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad. Odcinek o długości ok. 15,8 km, między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ, przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie przez tereny rolne. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem „dziewiętnastki”.
Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Przed Lubartowem zaplanowano dwa miejsca obsługi podróżnych – MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska.
Strabag wybuduje także drogi serwisowe, wiadukty, kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi. Budowa drogi planowana jest w latach 2023-2025.
100 km północnej S19
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Na jeden jest podpisana umowa z wykonawcą, pięć pozostałych odcinków jest w trakcie postępowania przetargowego, a umowy na ich realizację będą podpisane w tym roku:
* granica woj. lubelskiego i mazowieckiego – Międzyrzec Podlaski (wybrana najkorzystniejsza oferta),
* Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (trwa przetarg),
* Radzyń Podlaski – Kock (trwa przetarg),
* obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni, wybrana najkorzystniejsza oferta),
* Kock – Lubartów (wybrana najkorzystniejsza oferta),
* Lubartów – Lublin (podpisana umowa na realizację, trwa opracowywanie projektu budowlanego i materiałów do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.