Na zadaniu numer 1, Sielce–Bogucin, drogowcy ryją w ziemi. – Są budowane nasypy, wykopy, jest zagęszczane podłoże i układana kanalizacji. Tam, gdzie na to pozwala zaangażowanie robót, jest układana podbudowa z kruszywa i wykonywana warstwa stabilizacji, a nawet już odbywa się układanie mas bitumicznych – wymienia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przy wzmacnianiu podłoża w dolinie Ciemięgi prace są prowadzone przez 24 h na dobę. Na obwodnicy Lublina, czyli na odcinkach numer 3 i 4, trwa rozbiórka budynków, sprzątanie, odhumusowanie, przekładanie instalacji podziemnych. Najmniej czasu, bo tylko do listopada, mają drogowcy pracujący na zadaniu 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask.
Tu trwają prace ziemne, rozbiórka nawierzchni starej jezdni, poszerzanie nowej drogi i prace przy obiektach inżynierskich.