

Z szybkością 5 metrów na godzinę wykonawca nasuwana na podpory most przez Wisłę w Kamieniu. Jeśli pogoda nie będzie płatać figli, to pod koniec października nowa przeprawa przetnie rzekę.

Równie dobre wieści mamy z budowy drogi 747. - Na większości odcinków jest już prawie gotowa. Pozostały jedynie prace wykończeniowe. Najwięcej do zrobienia zostało na obwodnicy Chodla oraz na odcinku Opole Lubelskie-Chodel - mówi Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Lublinie czyli głównego inwestora.
Nowa trasa 747 połączy krajową "dziewiętnastkę” (Białystok-Lublin-Rzeszów) z krajową "dziewiątką” (Radom-granica ze Słowacją w Barwinku). Przebudowa wraz z obwodnicami trzech miejscowości - Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc - pochłonie blisko 520 mln zł, z czego 362,8 mln zł to unijna dotacja. Budowa 1026-metrowego mostu przez Wisłę kosztuje 215,1 mln zł. UE wspiera tę inwestycję kwotą 126 mln zł.
Most w liczbach
• długość - 1026,6 metra,
• szerokość - 19,9 metra,
• koszt budowy - 215,1 mln zł.