Na plac budowy mostu w Kamieniu sukcesywne dostarczane są kolejne elementy. Nad Wisłą jest już 10 ze 138 części.
– W zasadzie możemy mówić o finiszu prac żelbetowych – mówi Paweł Pietraszak, dyrektor odpowiadający za realizację kontraktów w firmie "Gotowski”.
Firma z Bydgoszczy już przygotowuje się do montażu, a następnie nasuwania kolejnych przęseł mostu. Stalowe elementy przeprawy są wytwarzana w bydgoskim Zakładzie Konstrukcji Stalowych.
– 28 elementów jest już gotowych, a pierwsze dziesięć przetransportowaliśmy na plac budowy. Cztery od strony Kamienia, a sześć jest już na lewym brzegu w Solcu – dodaje Pietraszak.
Transport elementów to spore wyzwanie. – W sumie musimy z Bydgoszczy przywieźć 132 elementy. Długość każdego to 22 metry, wysokość do 3,8 metra, a szerokość do 6 metrów – wylicza Pietraszak.
Pierwszy etap nasuwania konstrukcji stalowej rozpocznie się na przełomie listopada i grudnia. Cała operacja zakończy się wiosną przyszłego roku.
Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Most powstaje w ciągu DW nr 747 i ma być wygodnym połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową budowa zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.