

Kolej zamówiła wstępną dokumentację dotyczącą budowy nowego mostu na Bugu wraz z rozbudową szerokich torów w Terespolu. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przewozu towarów przez polsko-białoruskie przejście graniczne.

– Umożliwi sprawną odprawę większej liczby pociągów – informuje Rafał Wilgusiak ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Przejście w Terespolu miałoby zacząć odgrywać większą rolę w transporcie towarów między Azją a Europą.
Zamówiona dokumentacja to tzw. studia wykonalności: jedno dotyczące mostu, drugie rozbudowy szerokich torów. Mając takie materiały kolej będzie mogła się starać o unijne dofinansowanie do przyszłej budowy. Stworzenie nowej przeprawy przez Bug ma pozwolić na oddzielenie ruchu towarowego od pasażerskiego.
– Budowa nowego mostu wymaga uzgodnień ze stroną białoruską – zastrzega Wilgusiak. – Rozbudowę układu torowego na stacji Terespol zaplanowano na lata 2022-2024.
