![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2021/2021-08/e540642893cd8520412c90ad0680439b_std_crd_830.jpg)
Kolej zamówiła wstępną dokumentację dotyczącą budowy nowego mostu na Bugu wraz z rozbudową szerokich torów w Terespolu. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przewozu towarów przez polsko-białoruskie przejście graniczne.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
– Umożliwi sprawną odprawę większej liczby pociągów – informuje Rafał Wilgusiak ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Przejście w Terespolu miałoby zacząć odgrywać większą rolę w transporcie towarów między Azją a Europą.
Zamówiona dokumentacja to tzw. studia wykonalności: jedno dotyczące mostu, drugie rozbudowy szerokich torów. Mając takie materiały kolej będzie mogła się starać o unijne dofinansowanie do przyszłej budowy. Stworzenie nowej przeprawy przez Bug ma pozwolić na oddzielenie ruchu towarowego od pasażerskiego.
– Budowa nowego mostu wymaga uzgodnień ze stroną białoruską – zastrzega Wilgusiak. – Rozbudowę układu torowego na stacji Terespol zaplanowano na lata 2022-2024.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)