Budowę 66,8-kilometrowego odcinka S-17 wraz z obwodnicą Lublina podzielono na 5 odcinków. Na odcinku między Piaskami a Lublinem ruszyły już prace przygotowawcze. – W styczniu drwale rozpoczęli wycinkę drzew rosnących wzdłuż drogi krajowej nr 17. A geodeci prowadzą pomiary. Z kolei właściciele nieruchomości przekazują działki zajmowane pod budowę przyszłej trasy ekspresowej – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kierowcy pytają, co z pozostałymi odcinkami. Wojewoda lubelska podpisała już decyzję o zezwoleniu na realizację kolejnego odcinka: od węzła Sielce koło Kurowa do węzła Bogucin. – Znamy już także wykonawcę tego odcinka. To konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe. Za budowę 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej ma dostać 624 363 148,38 zł – dodaje Nalewajko.
Kolejne trzy odcinki czekają na decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID): Bogucin–Dąbrowica (7,7 km), Dąbrowica–Lubartów (10,2 km) i Lubartów–Witosa (13,9 km). – Przeciętnie na takie zezwolenie czeka się 4 miesiące. W tym czasie ogłosimy i rozstrzygniemy przetargi na realizację tych odcinków. I jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszym planem, to budowy ruszą najpóźniej w listopadzie – dodaje Nalewajko.
Wykonawcy mają 24 miesiące na budowę poszczególnych odcinków. Najwcześniej, bo 12 listopada 2012 roku, ma zostać oddany do użytku odcinek od Lublina do obwodnicy Piask, zaś ostatni jesienią 2013 roku.