Trzynaście firm powalczy o zaprojektowanie i budowę odcinka S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (woj. mazowieckie). Chodzi o odcinek o długości ok. 15,2 km, z czterema węzłami: Góraszka, Wiązowna, Wólka Mlądzka i Ostrów.
Budowę mazowieckich odcinków S17 realizuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To drugi, decydujący etap przetargu.
– Inwestycja będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj, co oznacza że przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduję trasę – wyjaśnia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiej GDDKiA. Odcinek wykonany ma być z betonu cementowego.
Budowa ma być zrealizowana w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (nie wlicza się okresu zimowego od 15 grudnia do 15 marca). Wykonawca może zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące, co będzie brane przy ocenie oferty, podobnie jak wydłużenie gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.