Ratusz zmienia zdanie i zgadza się na zamknięcie ul. Fabrycznej na czas wymiany mostu na Czerniejówce, choć do niedawna urzędnicy twierdzili, że można przeprowadzić budowę bez wyłączania jezdni. Ulica ma być zagrodzona po 10 lutego. Ruch wróci tu jesienią.
Obok mostu w ciągu ul. Fabrycznej ustawiana jest już baza budowy. Zagrodzony jest chodnik po stronie Gali, gdzie sporo miejsca zajmują kontenery, a na miejsce zwożone są również materiały niezbędne na placu budowy.
Wymiana sfatygowanego mostu będzie prowadzona równocześnie z przebudową pobliskiego ronda. Wykonawca wszystkich tych prac musi się z nimi uporać do października, tymczasem przez pięć miesięcy od otrzymania placu budowy zdążył wykonać zaledwie 5 proc. kontraktu.
Drogowcy dość długo przekonywali władze miasta, że nie można zburzyć starego mostu i zbudować nowego bez zamykania jezdni. W końcu Ratusz uległ, zmienił zdanie i wstępnie zgodził się na wyłączenie ul. Fabrycznej z ruchu. – Zamknięcie ulicy wprowadzone byłoby w dni przypadające na ferie zimowe – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
Wykonawca robót przedstawił już swój pomysł na tymczasową organizację ruchu. – Pomysł sprowadza się do całkowitego wyłączenia z ruchu ul. Fabrycznej i poprowadzenia ruchu ul. Wolską. Aktualnie wykonawca konsultuje te kwestie z policją.
• Komunikacja miejska miałaby trafić na ul. 1 Maja, ale tylko w jednym kierunku: od ul. Kunickiego i Wolskiej w stronę ronda przy Gali.
• W przeciwnym kierunku obowiązywać ma objazd przez ul. Lubelskiego Lipca ’80 i Wolską.
– W przypadku otwarcia dla ruchu ul. 1 Maja, skierowane zostaną tamtędy w jednym kierunku linie: 3, 6, 7, 16, 17, 23, 29, 55, 156, 157, 159 i 160 – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Ale jednocześnie zastrzega: – Nadal czekamy na ostateczne decyzje w tej sprawie.
Zamknięcie ul. Fabrycznej i wysłanie autobusów na objazd będzie wymagało od drogowców sporo przygotowań. Konieczne będzie m.in. inne wyprofilowanie zakrętu w prawo z Wolskiej w ul. 1 Maja, bo bez tego dłuższe pojazdy mogą zwyczajnie nie zmieścić się na skrzyżowaniu.
Przypomnijmy, że w ramach tej samej inwestycji przesunięte ma być rondo przy Gali, wymieniona będzie konstrukcja pobliskich jezdni, natomiast ul. Lubelskiego Lipca ’80 przestanie „pożyczać” wyjazd do ronda od ul. 1 Maja. Na skrzyżowaniu Fabrycznej z Bronowicką ma powstać sygnalizacja świetlna, a od ronda aż do skrzyżowania z ul. Sulisławicką i Grabskiego wytyczone mają być buspasy.