Czarne jest lepsze od czerwonego. Taki wniosek dały zlecone przez Ratusz badania, w których respondenci oceniali dwa projekty logo miasta
Badania fokusowe polegały na dyskusji, w której respondenci podawali skojarzenia z projektami logo. W Warszawie pytano dwie 8-osobowe grupy ludzi odwiedzających w celach turystycznych (także podczas weekendowych wypadów) różne miasta Polski, ciekawych klimatu i mieszkańców miast. W Lublinie zaś 12 osób z branż, które na promocji miasta mogą zyskać: m.in. hotelarzy, restauratorów i ludzi kultury oraz tzw. "liderów opinii”.
Opracowane przez BNA hasło promocyjne Lublina "Renesans inspiracji” zyskało najwyższe oceny spośród 6 propozycji przedstawianych ankietowanym.
Ostatecznie nowe logo wybiorą radni na sesji 29 listopada. Teraz większość opowiada się za odrzuceniem obu koncepcji. Niezależnie od wyniku głosowania agencja BNA może spać spokojnie: za pracę dostała już 50 tys. zł.
Badania fokusowe przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia.