Zaprojektowanie i budowę 16 nowych zatok przystankowych zleca lubelski magistrat. W środę ogłosił przetarg. Zwycięzca będzie musiał też przebudować 15 już istniejących zatok. Po zmianach ruch na ulicach ma być bardziej płynny, bo autobusy stojące na jezdni nie będą tarasować drogi innym pojazdom.
Wydzielona zatoczka dla autobusów ma powstać również • na al. Smorawińskiego koło wieżowca przy Nowowiejskiego oraz • na al. Kompozytorów Polskich na jezdni prowadzącej w dół, tuż przed skrzyżowaniem z ul. Północną. Ten przystanek najprawdopodobniej zostanie przy okazji nieznacznie przesunięty w górę, bliżej schodów prowadzących do ul. Paganiniego. Ma to sprawić, by kierowcy komunikacji miejskiej między przystankiem a skrzyżowaniem za przystankiem mieli więcej miejsca, by przedostać się na odpowiedni pas ruchu.
Przeprowadzka do zatoki czeka też przystanek przy Głębokiej na wysokości ul. Pana Tadeusza po stronie os. Mickiewicza. Zatoka będzie przesunięta o ok. 100 metrów w stronę ul. Filaretów. Ta zmiana ma związek z planowaną przez UMCS przebudową wjazdu w łącznik do ul. Czwartaków znajdujący się po drugiej stronie jezdni.
Kierowcy skręcający w prawo w Czwartaków będą mieć dodatkowy pas do zjazdu, przez co konieczne będzie też przesunięcie przejścia dla pieszych. I właśnie po to, by zatoka po stronie os. Mickiewicza nie kolidowała z nową lokalizacją przejścia trzeba ją zbudować nieco bliżej ul. Filaretów.