Andoria-Mot, zwycięzca kontraktu na dostawę wojskowych aut terenowych honker, doszła do porozumienia ze spółką Intrall Polska. Leszek Liszcz, syndyk masy upadłości Daewoo Motor Polska, który dysponuje prawami do honkera, użyczył ich Intrallowi. Firmie tej będzie wolno produkować auto wojskowe do końca realizacji irackiego kontraktu.
Wcześniej (do końca minionego roku) Andoria-Mot dzierżawiła od syndyka prawa i maszyny do produkcji lublina3 oraz honkera. Teraz
(od 1 stycznia) auta te produkuje i sprzedaje Intrall – na podstawie umów w syndykiem.
Ofertę dostaw honkerów do Iraku jeszcze w 2003 roku złożyła Andoria-Mot.
– Przekazując produkcję lublina3 i honkera, poinformowaliśmy Intrall o tym, że uczestniczymy w przetargach – powiedział Tadeusz Starowicz, prezes Andorii-Mot.
Rosną nadzieje na nowe miejsca pracy.
– Zamierzamy zwiększyć zatrudnienie – stwierdził Piotr Mazur. – W styczniu przyjęliśmy do pracy dziesięć osób, w lutym przyjmiemy dwadzieścia. Przy produkcji lublina3 i honkera już pracuje
370 osób. Ani Mazur, ani Starowoicz nie chcieli zdradzić, ile jest wart kontrakt na dostawy honkera do Iraku. Wiadomo jedynie, że ma być podpisany do końca marca. Syndyk pobierze od każdego auta od 150 do 200 zł. (pp)