Zaczęły się zapowiadane testy obciążeniowe betonowych pali stabilizujących grunt pod planowanym przyczółkiem nowego wiaduktu niedaleko Dworca Głównego PKP w Lublinie. Wytypowany do testów pal jest teraz poddany naciskowi 160 ton.
Wiaduktem nad ul. Dworcową będzie biec budowany już nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca '80 od al. Piłsudskiego do jednej z dróg dojazdowych do stadionu. Wzmocnienie pod jednym z przyszłych przyczółków zostało już sprawdzone i tu drogowcy są mocno zaawansowani w pracach przy zbrojeniu.
Zgodnie z umową zawartą między miastem a drogowcami nowy odcinek arterii powinien być gotowy we wrześniu. Dwupasmówka połączy się z wykonanym niedawno odcinkiem ul. Lubelskiego Lipca '80 między drogami dojazdowymi do stadionu. Tym samym z al. Unii Lubelskiej poprzez rondo obok Gali będzie można dojechać nową trasą aż do ul. Cukrowniczej. Na ostatni odcinek Trasy Zielonej, która doprowadzi kierowców do skrzyżowania Krochmalnej z Diamentową wprost na ul. Jana Pawła II miasto chce zdobyć fundusze unijne.